Wat kan je het beste doen als je teveel calorieen hebt genuttigd?

hoi wat kan je beter doen als je een dag veel meer calorieen gegeten heb dan anders kan je dan beter op dezelfde tijd naar bed gaan of juist 3 uur later aangezien je met slapen minder calorieen verbrand dan als je op bent? graag uw tips

Toegevoegd na 1 minuut:
ik bedoel dus kom je met iets later opblijven minder kilo grammen aan of maakt dat nix uit?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.2K

Antwoorden (8)

Eet die dag erop minder of ga een stukje fietsen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
maakt niet zoveel uit, trouwens als je slaapt verbrand je meer dan als je stilzit want als je slaapt beweeg je.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
gewoon op tijd gaan slapen. dan ben je de volgende dag tenminste fit genoeg, om lekker te gaan bewegen.

als je de volgende dag bovendien wat minder calorieen inneemt dan normaal, dan is het weer gecompenseerd.
AlphaLimaSierra
12 jaar geleden
Ik denk dat één dag wat meer calorieën dan normaal even weinig uit maakt als een dag een paar uur later naar bed.

Het gaat meer om een langere periode van energie-inname en energieverbruik.

Binnen een dag kan je lichaam het makkelijk voor een keer compenseren.

Het klopt wel wat je zegt, dat slapen minder energie kost dan wakker zijn.
Maar wil je echt actief meer calorieën verbranden dan is sporten toch een betere optie, zoals al genoemd is.

Let er wel op, als je later op blijft, en je de volgende dag hangerig bent omdat je korter geslapen hebt, je weer minder calorieën verbrand omdat je dan minder vut hebt.

Conclusie: als het je écht alleen om aankomen gaat, heb je er naar mijn beste kennis aan om gewoon goed te slapen.

Ik hoop dat dit een zinvol antwoord voor je is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Op tijd slapen, 7-8 uur slaap is belangrijker. En je calorieverbranding gaat gewoon door tijdens je slaap.

De dag daarna doe je gewoon wat rustiger aan, een zogeheten 'Balansdag' zoals het voedingscentrum adverteerde een tijdje terug.
Die dag let je dus weer beter op je eten, veel groente en water.

Toegevoegd na 1 minuut:
Met later opblijven is de kans juist groter dat je aankomt. Uit meerdere onderzoeken is gebleken dat mensen met slaapgebrek een grotere kans hebben op overgewicht. Je lichaam krijgt niet genoeg energie van het slapen, en gaat vragen om meer voedsel.
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Juist, plus dat je door het slaapgebrek vermoeid bent en minder gaat bewegen/sporten.
Kimath
12 jaar geleden
dat is ook weer zo, en dat is over het algemeen ook niet bevorderlijk voor je conditie en gewicht.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Precies.
Zowiezo veel water drinken, om je metabolisme (stofwisseling/verbranding) een (kleine?) Boost te geven.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
- Eet 's avonds weinig, 's nachts helemaal niets.
- Drink veel water.
- Vermijd alcohol .
- Zorg ervoor dat je dagelijks beweegt: doe een paar push-ups ...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
het gaat er om wat je genuttigd heb weer te verbranden
wat mij heeft geholpen is deze site http://vetverbrandingstimuleren.nl/