Moet het in gips?

Mijn moeder heeft haar voet verstuikt op een soort van kasseistenen. Ze heeft nu pijnsteken in haar voet. En 3 tenen staan nu een beetje apart (vanaf de middelste tot de kleinste). Ze moet toch niet in het gips?! We gaan op reis en gips is niet zo evident.

Toegevoegd na 1 uur:
mijn moeder is nu net naar de huisarts. we zullen zien wat er aan de hand is.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Nee, ze moet niet in het gips, maar ze moet wel naar de dokter. Wij kunnen van hieraf niet zien wat er met jouw moeders voet aan de hand is.

Gips is niet handig, maar een stel scheefgegroeide tenen zijn nog veel onhandiger.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heel juist stippel!
+1
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hey, jij weer!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De dokter zei dat het normaal gezien in het gips moet maar dat niet gaat doen omdat we op reis gaan. Nu is het al veel beter.

Andere antwoorden (4)

Als de tenen naar een rare kant wijzen, zeker naar de dokter gaan!
Misschien is er wel iets gebroken in haar voet!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Allereerst koelen en voet omhoog ( op een kussentje) Ik zou voor de zekerheid de tenen na laten kijken, deze kunnen uit de kom geraakt zijn. Ga nar je huisarts en als deze het nodig vind wordt je doorgestuurd naar de eerste hulp om een foto te laten maken.

Toegevoegd na 36 seconden:
nar = naar
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Voor gebroken tenen hoeft je doorgaans niet in het gips,dan volstaat het om pijnmedicatie te nemen en stevige schoenen te dragen.Als de tenen echter een (fors) afwijkende stand hebben,zijn ze misschien uit de kom en moet dat gecorrigeerd worden.
Bij aanhoudende pijnklachten is het altijd verstandig om naar de Huisarts te gaan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als er tenen gebroken zijn dan kan het zijn dat ze aan elkaar getaped worden,maar ook gips is mogelijk,alleen ben je dan niet zo mobiel.

Toevallig is mijn dochter vandaag naar het ziekenhuis geweest en een teen die eerder gebroken was,was nu weer gebroken omdat ze ergens tegenaan stootte dus daarom weet ik dat de arts een voorstel doet voor tapen of gips.