waarom mag je in het ziekenhuis oud bloemenwater niet door de wasbak spoelen?

gisteren was ik bij iemand op bezoek in het ziekenhuis. boven de wasbak hing een leuke picto waarop bloemen in een vaas te zien waren waarvan het water in de gootsteen gegoten werd. hierdoorheen stond een groot rood kruis. waarom zou je daar het bloemenwater niet in weg mogen spoelen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
3.4K

Het beste antwoord

Omdat er microbiologisch ook gevaren zijn aan verbonden zijn.

Toegevoegd op 21-05-2009 14:47:27
Uit onderzoek gepubliceerd in The Lancet in 1973, in The American Journal of Infection Control 1991, in The Journal of Hygiene 1978 en in British Journal of Surgery 1975 blijkt dat bloemen en vooral bloemenwater grote hoeveelheden pathogene micro-organismen (m.o.) werden gevonden. Een relatie met de gevonden pathogene m.o. en infecties bij patiënten kon in deze vijf studies echter niet worden aangetoond.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

ik denk vanwegen de stankoverlast
vaak heb je op de gang van een ziekenhuis een spoelruimte voor bloemen en vaazen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Misschien omdat er blaadjes en takjes met het water mee kunnen komen, waardoor de afvoer verstopt raakt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De wasbak is er niet voor bestemd, maar voor verzorging en hygiëne gedacht.
Thuis giet ik het bloemenwater altijd in het toilet vanwege het mogelijke bezinksel dat er in kan zitten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Stilstaand water heeft me daar eenBACTERIEN Daar word je echt misselijk van Laat staan dat gore bloemen waterDaar zijn de bacterien niet te overzien ...!!! Dan worden die patienten alleen maar nog zieker van
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hygiëne!!