Hoe kan je moe worden van niks doen?

Ik heb een baan waar ik afhankelijk ben van de klanten die komen. Als ik een zeer rustige dag heb gehad ga ik het liefst meteen na het eten mijn bed in, ik ben dan gewoon doodmoe van het niksdoen!

Zou eigenlijk niet logisch moeten zijn.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (3)

door te kort beweging word je inderdaad suf en moe je zult merken dat als je dan even een stuk gaat rennen dat je je daarna een stuk beter voelt
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heb ik ook. Als je gewoon lekker door kunt werken zit je lichaam in een bepaald tempo. Ik denk dat je lichaam dan goed functioneert, je ademt goed, bloedsomloop werkt goed, hersenen krijgen voldoende zuurstof.
Als je niets doet, hang je maar wat, wachten, staan, je lichaam vraagt geen actie, dus wordt sloom en dit is heel vermoeiend.

Net zoals overigens als je flink doorwandelt je niet moe wordt en als je loopt te drentelen (b.v. met winkelen) dan word je doodmoe.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je doet niet niets.
Als je zit te wachten, zeker zonder dat je invloed hebt op wat er gebeurt, ben je ook bezig, en juist als je dan niet echt in actie kunt komen (omdat die klant niet komt), dan raak je uitgeput.
Zoals je in tegenstelling tot overspannen ook onderspannen kunt raken.