bestaan er statistieken hoeveel indiegangers aan de ziekte van hodgkin overleden zijn?

een kennis van me is 30 jaar geleden aan die ziekte overleden.
hij werd als soldaat naar indonesie gestuurd.
pas vertelde een familielid van die soldaat, dat er veel indiegangers aan die ziekte zijn overleden omdat er een bepaald soort gas werd gebruikt.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (1)

Mijn man heeft Hodgkin.
Hoewel hij een non-hodgking lymfoon heeft, weet ik er inmiddels genoeg van dat de over de factoren die een rol kunnen spelen bij het ontstaan nog niets met zekerheid bekend is.
Dat wordt bevestigd door de hematoloog.

De ziekte van Hodgkin komt relatief veel voor in de leeftijd 20-35 jaar.
Dat was de leeftijd van Indiegangers natuurlijk.

En bovendien: 30 jaar geleden wist men er nog niet zo veel van af en was een goede behandeling vaak niet voorhanden.