Wat kan je doen tegen pijn aan tanden?(beugel)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Gebit
12.6K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Net naar de ortho geweest?
In dat geval een paar dagen wachten, trekt altijd weg
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je kortgeleden ( paar dagen ) een beugel geplaatst hebt gekregen is het normaal dat je tanden gevoelig zijn of zelfs pijn doen . Dit komt door de druk die er op uit wordt geoefend. Normaliter verdwijnt de pijn na 5-7 dagen. Wat jou kan helpen is paracetamol, ibuprofen of neurofen. Deze asperines blokkeren het pijnsignaal. Let wel op toegestane doseringen. Raadpleeg de huisarts of apotheker indien je twijfelt. Als laatste, een beugel doet af en toe pijn , is ook niet fraai of fijn maar als je klaar bent mag jouw glimlach er zeker zijn ! Succes.

Het beste antwoord

Na het plaatsen van een beugel of het opnieuw stellen kunnen je tanden een paar dagen gevoelig of pijnlijk zijn. Het belangrijkste is om te weten dat dat na een dag, of anders twee, al vele malen minder is. Heel veel kun je er niet aan doen: voorzichtig eten helpt wel wat (geen harde dingen in elk geval) en je kunt een coldpack tegen je wang houden, dat verzacht ook de pijn wat. Daarnaast kun je bij erge pijn een paracetamolletje nemen, bijvoorbeeld voor je gaat slapen.

Als je echt heftige pijn houdt, of het wordt niet na een paar dagen minder, neem dan contact op met je tandarts of orthodontist.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Een duidelijker uitleg aub?

Als het voelt alsof de beugel te strak zit dan moet je daaraan wennen want daarvoor is een beugel ook bedoeld.

Als het te erg irriteert of ''pijn'' doet moet je langs je beugeltandarts gaan om met hem/haar te praten voor een oplossing.

Het kan zijn dat ze een foutje hebben gemaakt en daardoor je pijn hebt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
beugeltandarts = orthodontist
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Beugeltandarts haha
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wuhaha ook goed :$ noemde het altijd de beugeltandarts
de pijn is tijdelijk, dat heb ik zelf ook gehad. Het gaat na een aantal dagen over. In de tussentijd kun je pijnstillers nemen en vloeibaar voedsel eten/drinken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit is normaal, het blijft een aantal dagen zeer doen. Er kan iets zijn met je beugel, dat hij niet goed is geplaatst. Misschien bijt je op je slotje? Dat doet extreem zeer, als je blaren hebt, dan moet je misschien kauwgum er tegen aan doen. Ik heb ook een beugel, en ik beet eerder altijd op het slotje, ik had ook blaren, en ik moest er dus een stukje kauwgum tegen me onder lip aandoen. Veel succes ermee(misschien ook nog wel sterkte ;))