Hoe kan het, dat ondanks 5 keer verdoven, het trekken van mijn kies nog steeds heel erg pijn deed?

Ik had bij het trekken van een kies (linksboven) zoveel pijn, dat ik de tandarts vastgreep en opstond. Ik heb meerdere tanden en kiezen getrokken, maar nog nooit zo'n pijn ervaren. Het leek alsof mijn jukbeen meegetrokken werd. Volgende week is poging 2, maar ik ben als de dood voor die pijn.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Gebit
5.6K

Antwoorden (5)

Is je kies soms ontstoken? Dan kan het moeilijk verdoofd worden. Een antibioticakuur kan uitkomst bieden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Mensen reageren ook anders op verdoving. Bij mij moet ook altijd veel meer ingespoten worden dan gemiddeld (bij trekken), wellicht ook omdat ik volgens de tandarts extreem lange wortels heb (hij moest er echt aan gaan hangen ;-) ). Ontzettend vervelend, je moet echt maar vragen of hij extra verdooft, en ook wat hoger. Ook direct goed beginnen met pijnstilling.
Als er een ontsteking zit zal het de volgende keer ook nog wel (wat) pijn doen ben ik bang.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bij mij is er ook een kies getrokken zonder dat de verdoving werkte.
Ik heb 3 verdovingen gehad die niet werkten.
Het kan ermee te maken hebben dat de kies in echt slechte staat is of dat het tandvlees erom heen onstoken is.
Dan werkt de verdoving ook niet altijd goed(werd mij verteld)
Ook als je bepaalde medicatie gebruikt kan de verdoving minder goed werken.

De kaakchirurg vroeg aan mij of hij toch door moest gaan en ik heb ja gezegd want ik wilde doorzetten.
Was wel akelig ,ik had de hand van mijn moeder beet en de tranen liepen over m'n wangen.
Maar ik was blij dat het voorbij was.
Die kies is bij mij dus getrokken zonder verdoving maar het ging wel snel hoor.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Gebruik je medicijnen? Sommige medicijnen gaan niet samen met verdoving, door de medicatie raakt je lichaam ongevoelig voor de verdoving.

Met name barbituraten (die nogal eens voorgeschreven werden/worden aan epilepsiepatiënten) staan daar om bekend. Mijn arme broertje heeft het geweten...

Ook drugsgebruik kan je ongevoelig maken voor verdovingen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het kan ook zijn dat er een andere kies onder de kies die getrokken wordt .
Dat was bij mij wel zo toen er een tijdje terug ook een kies getrokken werd .
Maar de tandarts heeft die kies wel direct getrokken na 3 maal bij verdoven .