Ik ben 58 er groeit achter in mijn mond iets kan dit nog een verstandskies zijn?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Gebit
2.2K
Amadea
6 jaar geleden
Dat zóu kunnen. Maar er zijn helaas ook mensen die in hun kaak een (kwaadaardig) gezwel krijgen. Dus mijn advies is om daar zo spoedig mogelijk een specialist naar te laten kijken.
Erna55
6 jaar geleden
Alleen een arts kan bekijken wat het is.
Ga naar je huisarts.

Antwoorden (2)

Ja dat kan. Ik herinner me dat er bij mijn vader een verstandskies door kwam toen hij een vals gebit kreeg. Zeldzaam, maar het kan dus wel.
6 jaar geleden
Het zou kunnen.
Je mond kan je verdelen in 4 delen: linksboven, linksonder, rechtsboven en rechtsonder.
In elk deel zitten 2 snijtanden, 1 hoektand, 2 premolaren (voorkiezen), 3 molaren (ware kiezen) en 1 verstandskies. Elke andere tand of bult in het volwassen gebit is afwijkend. Twijfel je? Raadpleeg dan je (tand)arts.