Is 386 euro voor 1 kies uittrekken veel?

Ik had een afspraak gemaakt bij de tandarts om mijn kies uit te trekken. Ik heb toen gebitsfoto’s gemaakt. Ik moest 50 euro betalen aan de tandarts. Ik werd doorverwezen naar St. Antonius ziekenhuis om daar mijn kies uit te trekken. Dus heb ik een afspraak gemaakt met St. Antonius ziekenhuis en heb daar nog eens foto’s gemaakt. Een röntgenfoto van mijn gebit. Nadat ik mijn kies liet uitrekken in St. Antonius ziekenhuis kreeg ik na een paar weken een declaratie van mijn agis zorgverzekeraar. Er staat dat ik een bedrag van 336 euro moet betalen voor het uitrekken van mijn kies. Bestaande uit 4 bedragen. 47 euro, 19 euro, 181 euro, 88 euro. Is dit wel normaal. Of word ik hier in de maling genomen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Gebit
1.7K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Schijnt normaal te zijn:
http://www.goeievraag.nl/vraag/financien-werk/financien/overig/verdient-kaakchirurg-handeling-bijvoorbeeld-twee.225245
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Deze vraag had je toch al eerder gesteld?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
De vraag is vooral: wat staat er bij die verschillende bedragen, waarom zeg je dat niet?

Antwoorden (1)

Je wordt niet in de maling genomen. De kosten incl. foto's liggen rondom de € 350,00 en € 400,00.
Jouw ziekenhuisrekening incl. de foto's is € 335,00 + je bezoek aan de tandarts € 50,00 = samen € 385,00.
Een tandarts mag je naar het ziekenhuis doorverwijzen als hij of zij niet zelf de kies kán trekken. Dan wordt er gesproken over een ‘lastige extractie’. De kosten die in het ziekenhuis worden gemaakt, vallen onder de basisverzekering. Deze kosten gaan eerst van je eigen risico af. De eerste € 360,00 euro (in 2014) betaal je zelf.

Als jouw tandarts nooit verstandskiezen trekt en altijd naar een kaakchirurg doorverwijst, valt deze behandeling dus niet onder de basisverzekering, maar onder de tandartsverzekering (als je die hebt).