Moet ik mijn elastiekjes (beugel) ook in de nacht dragen?

Ik heb sinds vandaag een beugel en moet elastiekjes dragen, maar ik ben vergeten te vragen of ik ze ook in de nacht moet aan houden.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Gebit
12.5K

Het beste antwoord

Ik meen me te herinneren dat ik ze eerst alleen 's nachts moest dragen, en later zowel 's nachts als overdag, om daarna weer af te bouwen.

Het hangt dus af van het behandelplan van je orthodontist, hoeveel de stand van je kaken veranderd zou moeten worden, en hoe snel dat moet gebeuren in relatie tot de veranderingen van de rest van je gebit. Voor één nacht maakt het niet uit of je ze nu wel of niet draagt (hooguit krijg je óf nu meer last als je ze draagt, óf morgen meer last als je ze opnieuw in doet) dus doe wat je denkt dat OK is, en bel morgen je orthodontist om te vragen wat in jouw geval de bedoeling is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ikzelf vond het s nachts fijner omdat je overdag praat ed. En bij mij sprongen ze dan kapot. Je moet maar zo zien dan ben je er sneller vanaf.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De vraag was niet of je ze beter alleen 's nachts of alleen overdag kunt dragen, maar of VS ze behalve overdag ook 's nachts moet dragen. Dat hangt van het behandelplan af. Soms moeten ze zowel 's avonds als 's ochtends vervangen worden, en dan gaat het dus niet om de keuze of je ze 's nachts óf overdag draagt, want dan moet het allebei.