Pijn heel lang na het vullen van gaatjes, wat kan je hier tegen doen? (zie uitleg erbij)

Ik heb een maand voor de zomervakantie voor het eerst 4 gaatjes laten vullen (linksboven achter, onder achter en rechtsboven achter en onder ander, geen verstandskiezen) maar ik heb na ongeveer een half jaar nog steeds heel veel pijn als ik iets kouds of warms eet of drink.
Hij zou dat het paar dagen/ weken en misschien maanden zou duren die pijn.. Maar ik vind een halfjaar wel heel lang.
We hebben wel slechtere ervaringen met die tandarts, het is een lieve man maar hij heeft ook al bij m'n moeder iets gedaan met een beugel (die ze eruit kan halen) dat nu veel meer pijn doet dan die van de vorige tandarts.
Wat te doen aan die pijn? En is het normaal dat het zolang pijn doet?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Gebit
2.1K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Sorry paar spelfouten
*achter
*zei

Antwoorden (3)

Nee, dat lijkt me zeker niet normaal. Neem paracetamol tegen de pijn en maak gauw een afspraak bij je eigen of een andere tandarts als je je eigen tandarts niet vertrouwt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dankje voor de tip :)
ik betwijfel of deze 2 dingen verband houden, er zijn heel veel mensen die last hebben bij koud en warm, het kan er aan liggen dat je slecht poetst maar ook kan je er ook erg gevoelig voor zijn, voor nu zou ik met lauw water spoelen en erg warm of koud gewoon vermijden, je kan nu bv ene andere tandpasta uitproberen en eens echt goed opletten hoe je poetst (en dan minstens 2 minuten lang) want weinig mensen doen dat ook echt. als je toch zeker weet dat het door die gaatjes komt maak dan even een afspraak met een andere tandarts, om het te laten controleren. (als het nu erg pijn doet kan een paracetamol of ibuprofen ook wel helpen, maar het is geen aanrader om dat er om de haverklap in te gooien :)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat is zeker niet normaal. Gewoonlijk is het na het vullen gelijk helemaal over. Zo te lezen denk ik, dat je beter een andere tandarts kunt kiezen. Die kan dan gelijk het gedane werk beoordelen; misschien is de vulling niet goed geplaatst: geen idee uiteraard.
Laat het er in elk geval niet bij zitten en ga naar een tandarts!
In de tussentijd is eventueel een paracetamol een tijdelijke oplossing maar uiteraard wordt het gebit er niet beter van.