ik heb boven van mijn bovenste kaak 2extra tanden welke beugel moet ik?

Weet jij het antwoord?

/2500

Dat is aan de orthodontist om dat te bepalen. Het kan zijn dat je niet een beugel krijgt, maar meerdere of helemaal geen. De ortho stelt een behandelplan op waar op staat welke beugel(s) je krijgt en de prijs die het ongeveer kost. Ook kan de ortho adviseren om een gebitselement (tand of kies) te laten trekken. De ortho doet een gedegen onderzoek, hij kijkt hoe je kaken sluiten, met een röntgenfoto ziet hij hoe de wortels van je gebit staan, hij ziet of je een symmetrisch gezicht hebt, of je onderkaak juist staat, enzovoort. Daarop baseert hij het behandelplan. Er zijn ongeveer 10 soorten beugels die een ortho tot zijn beschikking heeft, allemaal werken ze verschillend en ze geven allemaal een ander resultaat. Ik kan, op basis wat je vertelt (twee tanden te veel) niet beoordelen welke beugel(s) jij zou moeten hebben. Dat is toch echt aan je orthodontist. Wel kan ik je de link geven naar de beugelgalerij, daar kun je op je gemak kijken naar de verschillende beugels.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100