Is een tandpasta met dure reclames nou echt zoveel beter dan bijvoorbeeld het huismerk van de kruitvat?

Je weet wel die reclames van wat die tandpasta wel allemaal niet doet! maar is hij nou echt beter dan eentje van de hema of kruidvat!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Gebit
1.3K

Het beste antwoord

Nee hoor, dure producten waarvoor veel reclame wordt gemaakt zijn vaak helemaal niet beter dan goedkopere "eigen merk" producten. Uit een test van de Consumentenbond kwam b.v. de tandpasta van Hema als beste uit de bus.

Toegevoegd na 8 minuten:
Dat geldt trouwens niet alleen voor tandpasta, maar voor heel veel producten. Soms komen dure artikelen zelfs heel slecht uit een test. Een leuk voorbeeld is een recente test van matrassen. Bij een onderzoek van de Consumentenbond scoorde een goedkope matras van Wehkamp veel beter dan allerlei dure merkmatrassen.

Toegevoegd na 17 minuten:
Vroeger waren er veel minder merken waaruit je kon kiezen. Voor tandpasta was er eigenlijk maar één merk dat bijna iedereen gebruikte: Prodent. In de loop der jaren werd de keuze veel groter. Echt slechte merken bestaan ook niet meer. Als via internet het bericht wordt verspreid dat een product niet deugt, dan is er niemand meer die het wil hebben en wordt het artikel meteen uit de handel genomen.
Pieter2011
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

de meeste maken niet uit, het is belangrijker dat je goed poetst en flost, dan welke tandpasta je gebruikt, tandartsen maken vaak tegen vergoeding reclame voor een bepaald merk.