Wat is een "ziekenfonds-navel"? Putje, of bultje?

Als je een navel hebt die als een putje in je (platte, niet moddervette) buik ligt, is dat dan (voor 40 - plussers) een "ziekenfonds-navel", en is dan de navel die als een bolletje op je buik ligt een "particuliere navel"?
Of is het precies andersom?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.9K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
40-plusser hier, maar die term ken ik niet ;-)
(Bolletjesnavel, in een wel moddervette buik ;p)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ziekenfondsnavel steekt een beetje uit. Term slaat verder nergens op, want hoe de navelstreng afgebonden wordt heeft geen invloed op het afvallen van de navelstreng en de vorm van de navel.

Antwoorden (1)

Een ziekenfondsnavel is een bultje.

Van de particuliere navel heb ik dan weer nooit gehoord, het tegenovergestelde van een ziekenfondsnavel is gewoon een putjesnavel of navelgat.