Meisjes.. Hoe? (Verkering - Faalangst)

Beste,

Ik zag deze topics, dus daarom deze topic :

http://www.goeievraag.nl/vraag/letten-meisjes-qua-uiterlijk-jongen.53772
http://www.goeievraag.nl/vraag/meisjes-vraag-verkering-durft-spreken.53305

Ik ben vroeger op de basisschool erg gepest en heb er nog vaak mee te maken.
Ik ben daar bedreigd met een mes, dat vonden ze zelf grappig en voor zijn vrienden, en meer..

Ik vat meisjes op als "iets van de andere planeet".
Ik durf amper naast een meisje te staan, maar ik durf er wel over te praten met vrienden (Hoewel ik die weinig heb, ik word bij m'n tegenwoordige vrienden nogal misbruikt en meer.. Maar hun zijn de enige die ik heb om echt mee om te gaan als "vrienden" (kameraden)

Hun hebben al verkering vaak gehad, en ik nog nooit.. Vooral vanwege m'n faalangst, 0% zelfvertrouwen en ik kan/durf niet voor mezelf op te komen.
-
Ik heb dus een faalangst, en ben al een hele reeks psychiaters, trainingen en andere troep gehad.
Ik weet niet of er wat is veranderd.
Ik durf wel wát meer, maar nog niet mega veel.
Populair ben ik dus tótaal niet, en dat hoef ik ook niet.

Verkering lijkt me wel is leuk ..

Maar hoe zou ik het moeten krijgen met dit alles?
Ik vind mezelf ook niet leuk, mooi en goed en denk zelf vaak aan zelfmoord - Ik ben toch nergens goed voor..
Maar iets weerhoud me, en de gedachte "Ik doe het nooit" blijft en zal blijven in m'n hoofd. Ik wil het zelf ook niet.

Ik ben 15, groene ogen, blokjesbeugel, zwart-witte Nikeschoenen, rodeveters en een zwartgrijzeplattepet.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.3K

Het beste antwoord

Ik ben zelf een vrouw/meisje en kan me ook voorstellen dat het niet makkelijk is om een meisje aan te spreken. Omgekeerd toen ik jou leeftijd had was ik ook niet altijd zeker over mezelf. Het hoort bij je leeftijd. Als jij er echt zo erg mee zit, dat je er zelfs over nadenkt om een einde aan je leven te maken dan moet je inderdaad veel erover praten met iemand die je kan vertrouwen en iets (een hobby) zoeken dat je ontspanning geeft. Dat is namelijk goed voor je zelfvertrouwen en zo leer je misschien ook een leuk meisje kennen.
Ik heb net naar je foto gekeken en je ziet er absoluut niet lelijk uit.
Wat ik je als advies over meisjes kan geven is dat je niet te veel moet piekeren over wat of hoe je het moet doen als je op een meisje afstapt je moet gewoon jezelf zijn en ontspannen zijn.
Als het tussen jou en dat meisje klikt dan merk je dat vanzelf wel. Je bent nog jong en hebt nog een hele leven voor je.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Bedenk jezelf dat er geen enkel meisje zit te wachten op iemand met zelfmoordneigingen. Meisjes willen liever iemand die stevig in zijn schoenen staat.

Ga dus eerst aan jezelf werken. Begrijp dat je daarvoor al hulp gezocht hebt, maar dat dit tot nu toe niet heel veel geholpen heeft.

Zoek dus elders hulp, bijvoorbeeld van een sportcoach.
Ga op een vechtsport en leer daarmee jezelf beter kennen.
Vechtsport is niet alleen maar gedachteloos meppen.
Een goede sportcoach maakt je niet alleen lichamelijk sterker, maar ook geestelijk.

Toegevoegd na 3 minuten:
Zorg ook voor een brede algemene kennis en brede belangstelling. Kijk naar het nieuws en lees de kranten.
Dan sta je niet gelijk met je mond vol tanden als een meisje een keer iets aan je vraagt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Die neigingen zitten niet in mijzelf, maar in een ander.
Ik denk het ook echt niet dagelijks, maar ik kan mezelf lastig in handen hebben. En veel zeggen voor hulp, maar uiteindelijk komt het op jezelf terecht. Is er niet iets dat je zélf iets moet doen? Hoewel je dat overal moet doen. Ik moet mezelf onder controle houden en mezelf de baas zijn. En ik snap ook dat ze niet graag een jongen hebben die over zelfmoord soms denkt, maar dat komt omdat ik gedumpt word door andere "vrienden" enzo. En misbruikt. Vind je het gek?!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ooit een meisje van 15 gezien trouwens, die iets over het weer of over het nieuws vroeg? Die zijn meer met zichzelf bezig en met jongens dan dat gezeik van die TV, hoor!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je wordt niet misbruikt. Je laat je misbruiken.
Als ik moest kiezen had ik liever geen vrienden, dan vage figuren die een makkelijk prooi in me zien. Dan luister je toch lekker niet naar dat `gezeik`op tv.
Stel dan later geen vragen, hoe het komt dat meisjes jou zo dom vinden. Mijn tips waren goed bedoeld, en verder zal je het er mee moeten doen, of wacht af. Misschien komen er nog wel veel betere tips op je vraag. Succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ben dan misschien nog wel geen vijftien, maar dertien, maar ik vind het zeker wel belangrijk of jongens een beetje algemene ontwikkeling hebben. Ik zou geen verkering hoeven met een jongen die het nieuws 'gezeik' vindt en niet weet dat hun een bezittelijk voornaamwoord is en het als persoonlijk voornaamwoord gebruikt. En nee, dat ligt niet aan mij, want heel veel van mijn vriendinnen denken daar toch echt hetzelfde over!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
School bestaat ook nog, daar ben je om te leren. Niet achter de TV, tenminste.. Dat vind ik.
Niks mis met je uiterlijk hoor!

Bedenk: je moet eerst van jezelf houden voor je van een ander kunt houden. Zodra jij beter in je vel zit, zal omgaan met anderen ook makkelijker worden.

En verkering heb je niet om de verkering, maar omdat je die ander leuk vindt.
Misschien eens al je moed bijeen rapen en op zoek naar een omgeving los van die "maatjes" van je, iets dat je leuk vindt of zou kunnen gaan vinden (voor mijn part een natuurclub, fotografiecursus, sleutelles voor de fiets, verzin maar wat) en je weet maar nooit wat het voor je zelfvertrouwen doet (en wie je tegenkomt).

De meeste jongin.nl-sites hebben pagina's over onzekerheid en met een forum, zie http://www.jongin.nl/ voor iets in jouw buurt.

Tot slot: je durft al wat meer schrijf je, dus je bent op de goede weg. Succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nou ik vind je een kanjer hoor! Ik vind de tips over een leuke hobbyclub zoeken een heel goed idee. Buiten school (en de mening die de mensen daar al over je hebben) kan het veel makkelijker zijn om meisjes te leren kennen. Ik werd zelf ook heeeeeeel erg gepest op school en was (en ben nog steeds) heel erg onzeker, maar het gekke was dat hoewel de jongens op school me allemaal uitkotsten, ik buiten school heel veel aandacht van jongens kreeg omdat zij nog niet bevooroordeeld waren.
Zet hem op en laat je niet kisten! (en probeer een paar vrienden te zoeken die met je omgaan om wie je bent en niet om misbruik van je maken!)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk dat je je los moet maken van de 'vrienden' die je nu hebt. Zij zijn denk ik niet goed voor je, als je ze eigenlijk niet aardig vindt en het gevoel hebt dat zij jou niet als vriend zien, dan zijn ze je vrienden ook niet.

Ik weet hoe moeilijk je het hebt, ik ben zelf heel erg gepest. Het beste advies wat ik je kan geven is dat je nog beter geen vrienden kan hebben dan mensen die je 'misbruiken' en je eigenlijk niet als vriend zien. Vroeg of laat laten zij je vallen en voor andere potentiële vrienden ben jij nu ook niet heel aanlokkelijk. Anderen denken misschien wel dat jij bij dat heel fout klinkende groepje hoort en dat je het eens bent met wat zij doen.

Je kan je er denk ik beter op gaan richten om wat beter in je vel te zitten en wat meer en betere vrienden te krijgen, dan komt verkering vanzelf wel!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als eerste vind ik ook niet dat er iets mis is met jouw uiterlijk
ik begrijp wel uit ervaringen dat als je niet goed voelt er maar weinig zijn die jouw kunnen overtuigen. Laat het gevoel niet te diep gaan. idereen is het waard. En ik weet vijftienjarige willen misschien stoere binken maar als we ouder zijn stellen we veel meer belang bij gevoeligere types hou moed je bent het waard net zoveel als ieder ander Mijn tip is probeer informatie in te winnen van over de Viersprong dat is een organisatie die echt helpt daar komen mensen echt sterk uit die leren je echt met de wereld en je zelf omgaan stap voor stap. Ze stellen wel groot belang er bij dat je je zelf wilt helpen en zo te lezen ben je daar mee bezig en daar moet je vooral mee doorgaan.
Verder is het een harde leeftijd en soms help een nieuwe start ook ergens waar niemand jouw verleden kent en jij dat ook weet zodat je zelf meer vertrouwen hebt.

Toegevoegd na 2 minuten:
o en vrienden die misbruik van je maken zijn geen vrienden er zijn genoeg mensen die vrienden zoeken en ik vid die tip over een hobby en sport heel goed daar kom je mensen tegen met dezelfde interesses

Toegevoegd na 39 minuten:
nogmaals ik denk dat je eens moet google over de viersprong

Toegevoegd na 59 minuten:
ga naar www.deviersprong.nl
klik doelgroep jongeren
nog maals doelgroep jongeren
en lees dit stukje goed
herken je dit in jezelf zoek dan daar de links en aanwijzingen voor contact daar verder
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat zijn net zo goed allemaal populaire types.
Ik heb op voetbal gezeten, en werd daar ook al gepest enzo. Ik ga aankomend schooljaar naar een ándere locatie van m'n huidige school, en ik ga daarbij ook nog m'n sector Beeld & Media volgen op een nieuwe school, dichtbij de nieuwe locatie van m'n huidige school. Die nieuwe school is totaal nieuw voor me. En in het begin van het schooljaar (na 3 weken) gaan we al met die school naar de Ardennen op kamp. Dat durf ik nu amper..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb Viersprong gegoogled. De 1e link, zegt dat er totaal geen 1 dichtbij is.
Dan moet je sowieso al 100KM reizen. De Google Maps link, zegt dat er dichtbij Lochem 1 is.
Dat is al aardig dichtbij, maar nu weet ik niet welke gelijk heeft.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
En als ik bij die Google Maps "viersprongs" zoek, dan staat er.. Categorie : Bushaltes.