Moet je nu elke dag een douche of een bad nemen ?

Als je een dag overslaat, is dat dan werkelijk zo slecht voor je hygiene?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
3.2K

Het beste antwoord

Elke dan douchen of een bad is niet nodig. Wel prettig, zowel voor jezelf als voor je omgeving. Je kunt jezelf ook schoonhouden door jezelf te wassen. Zeker voor een keer is dat een prima oplossing. Wat eigenlijk veel belangrijker is, is je handen wassen: Onze handen zijn de belangrijkste 'microbenverspreiders'. Er bestaan wel degelijk regels om die onzichtbare vijanden te bestrijden, maar ze worden niet altijd nageleefd. Wie wast er systematisch zijn handen alvorens aan tafel te gaan en na elke sanitaire stop?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (12)

Nee.

Ik voel me er zelf alleen minder prettig bij. Je wordt echt niet vies als je een keer overslaat.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een dag niet gedoucht , is een dag dat je je niet hygiënisch heb gevoeld
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Elke dag douchen is nergens voor nodig. Je bent na één dag echt niet vies en je gaat ook niet stinken. Dat het niet hygiënisch zou zijn, zit alleen tussen je oren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Goed achter je oren wassen dus.
Elke dag zal niet hoeven.
Het is wel zo dat hoe meer je een douche neemt of bad dat je eigenlijk ook de wat vettige laag van de huid weg poetst waardoor je huid minder beschermd is tegen invloeden van buitenaf zoals schimmels,eczeem en bacteriën.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 Kan het je niet verbeteren en zal met andere woorden hetzelfde antwoorden...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik had hetzelfde willen zeggen, maar ik had er waarschijnlijk veel meer woorden voor nodig gehad. +1.
Je moet niks.
Maar ik voel me bijzonder onprettig als ik 's morgens niet douche. Bovendien is het goor.
Het liefst zou ik 's morgens direct vanuit m'n bed in het zwembad rollen en een baantje trekken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zoals ik al zei: het zit tussen de oren.
Neee absoluut niet slecht. Het is zelfs beter voor je huid om dit niet te doen. Je huid kan hier slecht tegen. Zeker bij mensen die exceem hebben is het sterk afgeraden om elke dag in de douche of in bad te gaan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Leuk artikel.
Dat hangt een beetje van je dagpatroon af. Bij veel lichamelijk inspanning kan ik me voorstellen dat het niet prettig voor jou en je omgeving is om niet elke dag te douchen.

Ik weet ook dat je huid er enorm van uitdroogt, dus dat is weer een nadeel van badderen en douchen. Dus dat is weer slecht voor je huid.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
nee maar een dag niet douchen is als een dag niet je tanden poetsen (voor mij dan he)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Geen van beide eigenlijk. Het is allebei slecht voor het milieu. Maar als je echt vies bent en echt aan een bad toe bent moet je maar onder de douches. Die zijn veel zuiniger. Tenzij je natuurlijk een half uur dat doet. Dan kan je beter in bad gaan!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je huid heeft van natuure een zelfreinigend systeem. Voor je hygiëne hoef je het dus niet te doen. Je zweetklieren geven maar op een paar plaatsen op je lichaam een geur af. Dat is onder je armen, in je handpalmen, in je kruis en onder je voeten.Op die plekken zou je kunnen overwegen goed te wassen. Verder is wassen alleen maar schadelijk voor je zelfreinigend systeem.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Niks moet, en een ander zal het je ook niet verplichten.
Ik zelf vind het fijn om elke ochtend te douchen. Gewoon omdat je zweet in je slaap en omdat ik me dan lekker schoon en fris voel. Ook heb ik mijn haren afhankelijk gemaakt van een wasbeurt. Als ik mijn haar niet elke dag was, is het al vet. (Ja slecht voor je haar, ik weet het).
Als ik ongesteld ben, vind ik het prettig om 2 keer per dag te douchen.

Voor de Hygienne zal het niet nodig zijn, misschien zelfs slecht voor je weerstand, maar ik voel me zo het best!