Waarom zou het drugsbeleid aangescherpt moeten worden?

Ik hoor veel argumenten tegen het drugsbeleid (hier bedoel ik soft/hard drugs mee, geen alcohol ed) maar wat zijn de voor agrumenten?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Softdrugs moet worden vrijgegeven. Er wordt veel te veel makkelijk geld verdient door randfiguren. Verkoop, gebruik en productie van harddrugs moet keihard bestraft worden. M.i.v. vandaag nog.
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Helemaal mee eens.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mee eens... >+1
paulus811
14 jaar geleden
Nee hoor, ik proost gezellig met je mee! De winst die de slijter erop maakt is hem van harte gegund.

Andere antwoorden (5)

De voornaamste rede voor het aanscherpen van het drugsbeleid is het terugbrengen van de overlast die drugs veroorzaakt. Nu is het echter zo, hoe minder coffeeshops, des te meer straatdealers. Dit zal dus waarschijnlijk alleen maar meer overlast veroorzaken.

Bij het bezit van harddrugs in gebruikers hoeveelheden word het hooguit in beslag genomen. De gebruiker kan daarna weer lekker verder met waarmee hij bezig was.
Wat mij betreft mag heb harddrugsbeleid aangescherpt worden. Bezit direct strafbaar maken. Deze mensen weten namelijk wat zij zichzelf aandoen, en moeten tegen zichzelf beschermt worden.

Dus ik zeg: softdrugsbeleid laten zoals het is, harddrugsbeleid aanscherpen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1
Als je softdrugs ook gaat verbieden krijg je nog meer criminaliteit, ondanks dat ik een grote tegenstander ben van alle soorten drugs.
Je krijgt meer straatdealers en waarschijnlijk ook minder pure producten lijkt mij ook niet gezond. Op deze manier blijft het misschien controleerbaar.

Wat betreft harddrugs, dat beleid moeten ze verder aanscherpen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een aanscherping van het drugsbeleid is politiek gezien goed voor de internationale betrekkingen met o.a. de Verenigde Staten van Amerika.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Klopt... +1
Alles moet vrijgegeven worden... Alles, maar dat is mijn eigen mening...

Als je een broekriem hebt die je heel strak zet, dan bouw je druk op, en hoe strakker die zit hoe sneller je die wilt lossen... Zo ook met het drugbeleid, hoe strakker je die maakt, hoe sneller dat men at wil lossen... En het lost niets op, dat strak zetten...

Maar wel is zo, dat als iedereen zomaar een wapen kan hebben overal en op straat, zullen er veel meer slachtoffers vallen door een wapen... Kijk maar naar die landen waar het mag...

Dus ik zeg niet dat het zomaar totaal zonder regels moet, maar aanscherpen is de verkeerde kant op...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ha, die Deniser;

Internationaal gezien scoren wij erg laag qua drugsrelateerde criminaliteit. Daar zou het tolerante drugsbeleid best wel eens mee te maken kunnen hebben. Aanscherping van dat beleid hoeft dus zeker niet te betekenen dat die criminaliteit afneemt, ik vrees zelfs dat je door het verder in de illegaliteit te duwen de problemen alleen maar groter maakt. Legaliseren en via gereguleerde kanalen verhandelen neemt de handel de wind uit de zeilen en zou zelfs voor flinke accijnsopbrengsten kunnen zorgen. Sinds alcohol voor vrijwel iedereen betaalbaar en legaal te krijgen is zijn de grote problemen met alcoholisme uit de crisisjaren ook vergaand teruggedrongen.