Valt Just Dance ook onder de 3 x 30 minuten bewegen in een week?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
12.6K
Ritsuka
9 jaar geleden
Natuurlijk, je beweegt toch?
3x30 vind ik persoonlijk wat weinig beweging, maar het is een goed begin
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
3 x 30 is inderdaad te weinig! Ik sport 3 x 90 (1 uur en een half) Maar probeer toch wat meer te sporten.

Het beste antwoord

Dat hangt een beetje af van hoe fanatiek je echt aan het dansen bent. Als je zo'n spel speelt zoals de makers het bedoelt hebben dan is dat inspanning genoeg. Dan moet je dat natuurlijk wel minstens 30 minuten volhouden.

Het advies is om minstens 5 dagen in de week (dus niet 3!) matig intensief te bewegen gedurende minstens 30 minuten. Er bestaan hele mooie richtlijnen wat voor soorten beweging allemaal "matig intensief" zijn, maar in de praktijk kan je ook aanhouden dat je hartslag en snelheid van ademhaling door de inspanning verhoogd moet raken zonder meteen je maximale hartslag/ ademhalingsfrequentie te bereiken. Over het algemeen is 30 minuten dan goed vol te houden en naarmate je conditie verbeterd wordt de inspanning die je levert ook steeds wat intensiever. Op welke manier je de inspanning levert (wandelen, sportschool, just dance) maakt dan eigenlijk niet uit.

Deze richtlijnen gelden overigens voor mensen boven de 18 jaar. Voor mensen jonger dan 18 jaar wordt dagelijks minimaal een uur aan matig intensieve inspanning aangeraden.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ohw okee bedankt, ik ben 13. ik dacht dat dat voor iedereen geldt maar dat moet wel goed komen!

Andere antwoorden (1)

Als je 30 minuten hiermee bezig bent en 3x in een week doet, dan ja.

Tip: Bij Just Dance kun je ook een calorieën meter aanzetten die je laat zien hoeveel calorieën je al hebt verbrand. (bij oudere versies heet dit ''zweetdruppels'')