Vinger / Arm doet pijn door klein wondje

Ik heb me laatste heel onnozel gesneden door een dingetje van mijn scooter die ik wou uitboren, Het was een vettig dingetje, Toen ik het wou uitboren draaide het door me hand, En maakte een snee bij mijn ring vinger, In eerste instantie dacht ik beetje bloed gaat over, Maar nu naar een paar dagen doet het super veel pijn, Die vinger kan ik moeilijk bewegen en het trekt door me hele arm, Ook tril ik hele tijd aan deze arm, Het sneetje zit tussen de ring vinger en de pink in. Het voelt net of die op het bot zit, Als ik het daar aanraakt doet het Idem dito super veel pijn, Het wondje is mischien maar 1 - 5 mm breed, Maar het lijkt wel diep. Ook word het soms spontaan dik en paars / Blauw, Is het verstandig even naar de dokter te gaan? ( Jodium helpt niet ) Ook als ik me handen was doet het pijn en trekt het door op me bot

Toegevoegd na 11 minuten:
Vergeten bij te zetten dat mijn Arm super zwaar voelt en echt bijna geen kracht zet.

Toegevoegd na 39 minuten:
Het is maar een klein wondje die super super super veel piijn doet, En lijkt net op ik in me vinger kan kijken, Is het echt niet overbodig een afspraak te maken voor dit? Gaat vanzelf wel over toch? Alhoewel normaal komt er wel iets overheen maar nu niet.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
10K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Typisch gevalletje van taduu, taduu!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Superveel pijn ---> dokter
Vinger moeilijk kunnen bewegen ---> dokter
Pijn die door je hele arm trekt ---> dokter
Arm die de hele tijd trilt ---> dokter
Snee die voelt alsof het tot het bot is ---> dokter
Vinger die spontaan dik/paars/blauw wordt ---> dokter
Krachteloze arm ---> dokter
Wond die niet vanzelf sluit ---> dokter Hoeveel redenen heb jij nodig voordat je medische hulp zoekt? Ben je bang van de dokter of zo? Hup, naar de eerste hulp, je hebt zo te lezen een flinke ontsteking te pakken die zich gevaarlijk aan het verspreiden is. En nee, ik zou er *niet* op rekenen dat dit vanzelf overgaat. Als je dit te lang verwaarloost, kan het je die vinger kosten. Of erger.

Antwoorden (10)

Wat denk je zelf? Als het zoveel pijn doet is een bezoekje aan de huisarts niet overbodig. Misschien heb je zelfs een tetanusspuit nodig om erger te voorkomen. Het is eventueel nodig om te hechten en eventueel even laten nakijken of er geen pees is geraakt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als ik jou was zou ik maar eens heel snel naar de dokter gaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
als je de symptomen zo beschrijft sta ik echt met verbazing te kijken dat jij nog niet naar de huisarts bent gegaan.

het is in ieder geval ontstoken en je weet niet wat er allemaal in je bloedbaan terecht is gekomen van het vieze onderdeel.

Doe jezelf alsjeblieft een lol en maak zo snel mogelijk een afspraak met je huisarts.

Toegevoegd na 8 minuten:
Ook na je toevoeging:
NEE MAAK DIE AFSPRAAK.

zoals je aangeeft wordt het erger en geneest het anders dan normaal, ga gewoon naar je huisarts. Beter een keer te veel dan een keer te weinig en dat je vinger er af ligt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je bent dieper gegaan dan je denkt .
doordat je geen prik tegen straatvuil [tetanusspuit]
hebt gehaald is binnenin de boel gaan ontsteken mocht het verkeerd uitpakken dan kan je koudvuur krijgen en in het ergste geval amputatie .
ik zou geen minuut meer voorbij laten gaan en gewoon naar de eerste hulp gaan ,dat meen ik zeer serieus.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Lijkt op bloedvergiftiging, snel naar de huisarts, desnoods eerste hulp.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Sepsis, of bloedvergiftiging, is een ernstig, soms dodelijk verlopend ziektebeeld, dat wordt veroorzaakt door een infectie, meestal door bacteriën of hun producten (toxinen). Sepsis is een ontstekingsreactie van het hele lichaam als reactie op een infectie. Binnentreden van bacteriën in de bloedbaan kan het gevolg zijn van een ontstoken wond, infectie van een orgaansysteem (longontsteking, blaasontsteking (urineweginfectie) of huidinfectie). Belangrijke gevolgen van die ontstekingsreactie zijn onder meer bloeddrukdaling, koorts, snelle hartslag, samen wel aangeduid als warme shock. Centraal staat ook een vermindering van de doorbloeding van de organen waardoor de toevoer en opname van zuurstof in het gedrang komt. De organen kunnen daardoor beschadigd worden. Als het meerdere organen betreft spreekt men van multi-orgaanfalen (ook wel bekend onder de afkorting MOF, of beter MODS (multiple organ dysfunction syndrome)). Soms is de beschadiging van tijdelijke aard, vooral als er tijdig wordt ingegrepen en de toevoer van zuurstof snel wordt hersteld. De orgaanbeschadiging kan ook definitief worden en dat kan dan uiteindelijk leiden tot de dood.

Sepsis komt voor op alle leeftijden maar, zoals dat geldt voor vele ziekten, zijn heel jonge kinderen, heel oude mensen en patiënten met een verminderde afweer extra kwetsbaar. Een bekend voorbeeld van een vorm van sepsis is de meningococcensepsis (sepsis door de bacterie die ook hersenvliesontsteking (meningitis) veroorzaakt). Deze ziekte kan zo snel verlopen dat de patiënt op het moment van diagnose al niet meer te redden is.

Toegevoegd na 2 minuten:
[quote]Het is maar een klein wondje die super super super veel piijn doet, En lijkt net op ik in me vinger kan kijken, Is het echt niet overbodig een afspraak te maken voor dit? Gaat vanzelf wel over toch? Alhoewel normaal komt er wel iets overheen maar nu niet.[/quote]

Slechte bacterieen zijn ook klein. =)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ga snel naar de doktor, pijnsteken in je hele arm is echt niet goed. En een klein wondje hoort ook niet paars te worden.

Zoals andere mensen zeiden, het kan een flinke infectie of bloedvergiftiging zijn.

ONMIDDELIJK een afspraak maken aub, of ga naar de eerste hulp, het klinkt ernstig.
13 jaar geleden
Het lijkt mij dat je super snel maar even naar een dokter moet met zoveel super pijn.
Het kan natuurlijk een bloedvergiftiging zijn maar een man heeft over het algemeen ook een super hoge pijngrens. ( lang niet alle mannen natuurlijk)

Toegevoegd na 1 minuut:
Ik denk dat je even een super lekkere tetanusprik krijgt en een antibioticakuur.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
echt: meteen naar je huisarts hiermee!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je nu nog geen dokter opgezocht hebt weet ik het niet meer... Klinkt als een ontsteking van de diepere (bindweefsel-)lagen, erysipelas of wondroos. Die kan je hele arm doortrekken en nog verder. Je loopt dan inderdaad het risico dat je een sepsis krijgt, een infectie in je hele lichaam, oftewel een bloedvergiftiging.