Hoe kan je omgaan met je partner die vaak jeuk heeft en niet naar de dokter gaa+?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Je zou moeten achterhalen waarom ze/hij niet naar de dokter wil? Misschien heeft ze/hij wel geen vertrouwen in de dokter? En het ligt er natuurlijk aan waar ze/hij jeuk heeft, maar als het op een intieme plek is, is het mogelijk onwenselijk dat jij weet hoe die jeuk veroorzaakt is? Jij zult je partner er beslist naar vragen wanneer ze/hij terug komt van het doktersbezoek.

Het hangt er vanaf waarom hij jeuk heeft... allergie? schimmel? eczeem? Vraag hem eens of hij zelf niet van die jeuk afwil, ik kan me zo voorstellen dat je er op een gegeven moment goed zat van word... Voor de rest, wat ik zou doen met mijn partner is een afspraak maken en hem "aan zn oor" meeslepen... Maar dat werkt natuurlijk niet bij iedereen... Probeer hem te overtuigen van het nut, voor hetzelfde geld is het besmettelijk...

Als je het al vaak hebt aangegeven, dat hij naar de dokter moet gaan en het nog niet doet, dan houd het op. Moet hij ook niet meer zeuren en klagen. Dus gedrag negeren.

krabben.

Ik weet dat het erg afgezaagd klinkt, maar het is zijn probleem. Als hij niet naar de dokter wil, nou ja, prima. Misschien durft hij niet. (mijn man durft ook niet naar een dokter) Aan de andere kant kan ik me voorstellen je als partner gek wordt als iemand naast je constand aan het krabben is. Misschien kan je zelf eens even naar de huisarts gaan en een informatiefolder over jeuk uit de wachtkamer halen. Dan kan je partner lezen wat de eventuele oorzaken van de jeuk kunnen zijn. Misschien bedenkt hij zich dan.

hoe je ermee omgaat... gewoon... je partner is oud en wijs genoeg om te kunnen beslissen of hij naar de dokter gaat... ik zou me er niet druk over maken, laat maar krabben... uiteindelijk als het bij hem teveel gaat worden gaat hij wel vanzelf...

Ik zou zeggen dat ik het dom van hem vind. En daarmee is het afgedaan. Ik ben niet mijn partners moeder.

Ligt eraan waar hij jeuk heeft. Als jij denkt dat het iets ernstigs is zou je kunnen zeggen dat jij graag wil dat hij naar de dokter gaat omdat jij er anders misschien ook last van krijgt. Mocht het iets ernstigs zijn en hij gaat gewoon niet; ga jij dan naar de dokter en vertel de symptomen van jou partner en laat jou onderzoeken. (vooral als het jeuk is bij het geslacht) Als het gewoon jeuk is en geen rare plekken of iets zorgwekkends dan zou ik het zijn probleem laten.

Dat is een eigenschap die veel mannen nu eenmaal hebben. Als ze jeuk hebben willen ze niet naar een dokter; ze willen gewoon seks met hun partner. Hoe jij daar mee om moet gaan is natuurlijk geheel aan jou, maar wellicht is het bezoeken van een relatietherapeut een betere optie dan het bezoeken van een dokter...

Jammeer dat je partner niet naar de dokter gaat. Soms kun je zo van je klachten worden afgeholpen en waarom zou je jezelf pesten en er langer mee doorlopen? Maar belangrijker: je hebt maar één lijf en daar moet je zuinig op zijn. Is er iets mee, laat er dan naar kijken. Dat is je eigen verantwoordelijkheid. Je hebt jeuk en je hebt jeuk.... Is het op de huid, dan kan een zalfje helpen. Onschuldig. dat ziet de arts zó. Zit het aan z'n onderkantje, dan kan een bezoek aan de dokter zeer verhelderend zijn. En wel snel. Wat is het? Hoe komt hij er aan? Ik adviseer je de logeerkamer totdat er iets mer bekend is. Anders kunnen jullie binnenkort samen naar de dokter..

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100