Ken/Ben je iemand met arachibutyrofobie (angst voor het blijven plakken van pindakaas aan je gehemelte)?

Hoe ga je ermee om en waarom heb je er angst voor? Wil je die angst overwinnen? Kijken mensen je raar aan?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
2.4K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Misschien interessant voor je om te weten dat een soortgelijke vraag over dit onderwerp reeds is gesteld
(zoek bij ''Arachibutyrophobie'') linksboven in het zoekvenster

Het beste antwoord

Oh, wat lijkt het me vreselijk als je zo iemand bent! Wat een lijdensweg moeten die mensen doorstaan! Je altijd zorgen te moeten maken als je een boterham met pindakaas eet, of sterker nog, als je zomaar een lik uit de pot neemt! Wat krijgen sommige mensen toch veel "op hun bordje".
Maar een mogelijke oplossing zou misschien kunnen zijn: Je bovengebit laten trekken en dan een prothese nemen, die kun je afspoelen na het pindakaas eten. ( Wel voorzichtig zijn met pindakaas met stukjes noot zodat die niet ónder de prothese gaan zitten, maar daar is vast ook wel een naam voor....)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

ja, ik ben zo iemand....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ga niet een controlleren of dat woord wel echt bestaat, maar als het echt zou bestaan, dan is het gewoon pure angst tussen je oren.
Gewoon geen pindakaas eten en niet moeilijk doen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het woord bestaat.
Ik ben niet iemand die hier last van heeft, maar als ik die angsten bezat, dan zou ik gewoon geen pindakaas meer eten. Lijkt me niet zo moeilijk om deze angst te ontlopen.