veel zuurstof schijnt heel goed te zijn voor vooral zieke mensen nu vraag ik mij af is het ook zo verkrijgbaar en is het duur

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
3.8K

Het beste antwoord

Het lichaam neemt meer zuurstof op bij een verhoogd C02 in de longen. Dit kun je bereiken door MINDER te ademen.
Als je echt intresse hebt kun je er alles over lezen in de bijgevoegde website.
En geloof me, ik ben een ervaringsdeskundige.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (9)

Dat is ongezond, want je leert minder op te nemen uit de gewone lucht... Waarom gaan sporters hoogtestages maken? Ze leren meer zuurstof op te nemen door te wennen aan weinig, dat is trainen... Neem je te zuurstofrijke lucht dan train je je lichaam af en krijgt het problemen in de normale lucht... Dus ongezond, neem liever ook een hoogtestage en train je opnemingsvermogen...

Het is er wel en het is ook duur...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kan het niet zo zijn dat doordat je eventjes zuivere zuurstof tot je neemt, dat je je lichaam weer helpt herinneren wat het is om goede zuurstof op te nemen. Dat je lichaam daarna beter zijn best zal doen om de gewone lucht te verwerken?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee hoor juist niet, door extra te nemen, vergeet het lichaam dat zo te doen met normale lucht...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Beste XiniX, Afleren om minder zuurstof op te nemen is onmogelijk. Door teveel zuurstof binnen te krijgen krijg je een hyperventilatie situatie. (gaat niet zo snel maar..)
Trainen op grote hoogte, dan maak je meer rode bloedlichaampjes aan en kun je meer zuurstof opnemen en vervoeren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Juist Liesbeth! dat is het enige juiste antwoord.
Als je aan de zuurstof moet is het niet best met je gesteld.
Gezonde mensen hebben genoeg aan de 20 procent die in de lucht zit, meer heb je niet nodig. Bovendien is zuurstof een zeer gevaarlijk goedje om in huis te hebben.
Het is echter wel een party-produkt geworden. Voor geld kun je in een partybar zuurstof met een luchtje inademen. Misschien is er een GV-er hier die daar ervaring mee heeft.
14 jaar geleden
Zuurstof hebben we nodig (in de verhouding die Antwoordman aangeeft), maar zuurstof is ook een agressief goedje waarvan een overdaad snel doet verouderen, zeker niet ongevaarlijk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zuurstof oxideert zijn omgeving, maar in de medische wereld worden voor bepaalde gevallen goede resultaten bereikt, het is zo te koop want met lassen wordt het ook gebruikt, geen idee wat het kost.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zuurstoftherapie wordt gebruikt bij mensen die lijden aan onder andere COPD (zoals chronische bronchitis en emfyseem), longkanker, onvoldoende hartwerking (hartfalen), cystische fibrose, astma en beroepsziekten die de longen aantasten, zoals bv. mijnwerkerslong.

Zuurstoftherapie zorgt voor meer zuurstof in het bloed en bevordert daarmee de zuurstofvoorziening naar de hersenen, de spieren en de andere organen. Het hart en de longen hoeven hierdoor minder hard te werken.

Ondeugdelijke zuurstoftherapie en ook een teveel aan zuurstof kunnen problemen opleveren. Zoals één van de volgende symptomen: hoofdpijn, slaperigheid, verwardheid, onrust, angst, blauwe lippen of vingernagels, langzame, moeizame of onregelmatige ademhaling.

Toegevoegd na 3 minuten:
Zuurstof is zo verkrijgbaar maar er zitten risico`s aan het gebruik er van.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zuurstof geven zonder reden is nutteloos en ook niet aan te raden.
Zieken geef je zuurstof als ze een te lage zuurstof opname hebben.
Dus, waarom wil je dan zuurstof hebben.?
Zover ik weet is het ook niet te koop.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1. Ook voor je reactie bij XiniX.
Zuurstof krijg je niet zomaar. Je kunt bij bepaalde ziekten zoals eerder genoemd zuurstof therapie krijgen. Of wanneer je door bijvoorbeeld hevig bloedverlies te weinig rode bloedlichaampjes meer hebt, die de zuurstof naar je spieren transporteren. Dan kun je zuurstof toegediend krijgen. Zuurstof is volgens mij alleen verkrijgbaar op recept of verzoek van een arts of verpleegkundige zoals ambulance personeel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
helpt wel goed bij een kater. neem na een avond stappen s'morgens een hap zuurstof en je kater is zo verdwenen.heb het meerdere malen geprobeerd maar werkt echt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb een kennis die heeft door teveel anti-biotica kuren een schimmel in de longen heeft gekregen. Hieraan is dus niets meeer te doen. Haar dood zal ook zijn door verstikking en dit weet ze.Zij leeft dus nog doordat ze constant zuurstof krijgt toegediend via een slangetje in haar neus en naast haar bed staat een transportabele zuurstoftank, die gaat piepen als hij vervangen moet worden. Via de zorgverzekering krijgt ze die steeds vergoed. Deze tank staat op wielen in een soort karretje en daardoor kan ze nog iets lopen. Als het dus van levensbelang is en de arts schrijft het voor, betaalt de verzekering hiervoor en er is een speciaal bedrijf dat deze tanks levert. Ik weet niet wat ze kosten en of je ze zonder medischattest kunt kopen. Dit zou je bij een arts of zuurstofleverancier moeten informeren.

Toegevoegd na 4 minuten:
Ik zie net dat je op de site www.zuurstofwinkel.nl zuurstof thuis kunt kopen, heel gevarieerd aanbod.
amc