hoe kan ik dikker worden?

ik ben lang en dun en zit al een jaar op de sportschool maar ik heb een snelle spijsvertering dus kan je daar iets aan veranderen

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Veilig Aankomen: Gouden Tips! 1. Voedingsgewoontes Als je wilt aankomen is het allereerst erg belangrijk om een week lang na te gaan hoeveel je eet. Misschien eet je wel veel te weinig! Hier (http://www.becel.nl) kun je invullen wat je per dag eet. Ook wordt er dan meteen een advies gegeven of je teveel of te weinig eet. Eet je te weinig, dan kun je eerst proberen wat meer te gaan eten om aan te komen. Eet je voldoende, ga dan eens na of er andere dingen mee kunnen spelen. Stress kan ook zorgen voor gewichtsverlies. 2. Regelmatig eten om aan te komen Een belangrijke voorwaarde om aan te komen is regelmatig eten. Plan in je dag minstens 3 hoofdmaaltijden en aan aantal kleinere eetmomenten tussendoor. Probeer er wel genoeg tijd voor te nemen en jezelf niet vol te stouwen. Als je vol zit, zit je vol. Ook zijn tussendoortjes erg belangrijk bij een aankomdieet. Goede en lekkere tussendoortjes zijn bijvoorbeeld sultana, liga, fruit, yoghurt met cruesli, crackers met aarbeien en noem maar op! 3. Aankomen door je eetgewoontes veranderen Als je zeker weet dat jouw ‘ondergewicht’ is ontstaan doordat je bijvoorbeeld een snelle stofwisseling hebt, moet je je eetgewoontes aan gaan pakken. Ben je bijvoorbeeld ‘s ochtends gewend maar één boterham te eten? Eet er dan eens twee. Om aan te komen zou je denken dat je het best vetter kunt gaan eten. Dit is echt niet waar! Teveel vet is ook voor magere mensen ongezond. Je kunt het beste producten eten die veel koolhydraten en eiwitten bevatten zoals eieren, volkorenbrood, (volkoren) pasta, vlees en vis. 4. Lekker sporten om aan te komen Je kunt sporten om af te vallen, maar ook zeker om aan te komen. Ga naar de sportschool en leg je probleem voor. Zij zullen een persoonlijk sportprogramma voor je kunnen maken waardoor je meer spieren zult ontwikkelen. De dichtheid van een kilo spierweefsel is namelijk groter dan de dichtheid van een kilo vetweefsel. 5. Wees geduldig Wist je dat afvallen makkelijker is dan aankomen? Als je wilt afvallen, kun je makkelijk een kilo verliezen in anderhalve week. Een kilo aankomen lukt je vaak pas in drie of vier weken. Probeer dus niet na een week al op te geven, maar blijf proberen. Die kilootjes komen er echt wel bij! Toegevoegd na 1 minuut: http://www.sochicken.nl/lichaam/gezond_aankomen_5_tips.html

veel chips taart mayonase friet curry eten

Toen ik jong was, was ik een panlat. Met de jaren ben ik dikker geworden en nu moet ik op dieet. Doe er niets aan, en wees blij dat je kan eten zoveel je wil, zonder dik te worden.

Mijn vriendin die nu 32 is is altijd te slank geweest ( ideaal soms) en kan eten wat ze wilt en komt niet aan.Ze heeft nou eenmaal een snelle spijsvertering en zal nooit dik worden.Mensen kunnen gaan zeggen "veel vettige dingen eten"...doe dit niet!! Het vet komt bij jou dan niet aan de buitenkant eraan maar naar binnen,wat gevaar zorgt voor hart en vaatziekten

Geloof zeker niet de tips "veel en vettig" eten! Je krijgt er cholesterolproblemen van met als resultaat dichtgeslibde aders en grotere kans op hart- en vaatziekten. Vermijdt frisdrank en zoete wijn bij het eten, die geven je sneller een verzadigd gevoel door de suiker. Drink überhaupt niet tijdens het eten maar erna, ook voor het verzadigingsgevoel. Van gekookte groenten raak je ook minder snel verzadigd dan van rauwkost. Als je rookt, kun je van de gelegenheid misschien gebruik maken om te stoppen: ook sigaretten geven je een verzadigd gevoel. Wie zegt trouwens dat je per se vet nodig hebt om een ronder figuur te krijgen? Uitgemergelde armpjes bijvoorbeeld kun je met wat training omtoveren tot mooie, volle, gespierde armen. Bovendien krijg je van sport honger en vermijdt het dat je aankomt op minder leuke plaatsen (een buikje krijgen ipv een algeheel ronder figuur). Blijf wel gezond leven! Liever een rijke portie olijfolie om in te bakken dan boter. Sneukelen doe je best niet met snoepgoed, maar met noten en gedroogde vruchten: calorierijk, vet en toch gezond! Focus ook op een rijk ontbijt vol granen, zoals brinta en havermout. Veel succes!

De verleiding is begrijpelijk om je tips te geven waarmee mensen die te dik zijn doorgaans gewaarschuwd worden. Ook op jouw vraag kunnen sommigen die verleiding kennelijk niet weerstaan. Domme praat. Niet doen. Je hebt nu eenmaal geen aanleg om dik te worden maar dat betekent nog niet dat je je gezondheid niet grondig kunt verpesten met verkeerd eten. Zoals gezegd gaat je stofwisseling vanzelf wat minder snel werken als je ouder wordt. Het beste kun je gewoon gezond eten, dat wil zeggen volwaardige voedingsproducten, zoals groente, zo weinig mogelijk geraffineerd, zoals volkorenbrood. Vet hebben we allemaal in zekere mate nodig, en daar bedoel ik eveneens volwaardige vetten mee, zoals olijfolie, vette vis maar ook de vetten in vlees en zuivel zijn absoluut niet slecht voor je, zoals velen nog steeds beweren. Juist de veel gepredikte overmaat aan linolzuur en geraffineerde, geharde olie uit de fabriek is slecht. Hoewel je niet bang hoeft te zijn voor een schepje suiker zou ik er niet mee overdrijven. Ook als je slank bent doet een overmaat aan zoetigheid en andere geraffineerde koolhydraten (chips, koek, snoep, frisdrank, vruchtensap) enge dingen met je insulinehuishouding waardoor je op termijn het risico loopt op diabetes. Tenslotte zou je kunnen overwegen om je spiermassa wat te vergroten met krachttraining. Wederom, overdrijf niet, maar door meer spieren ben je toch iets 'beter gevuld' en wat zwaarder.

Klinkt misschien vies, maar een snelle spijsvertering kan veroorzaakt worden door een lintworm. Ik had het ook niet door toen ik hem had. Sowieso kun je met zaken als blijvend ondergewicht naar een dokter of andere professional gaan, die weten je vaak al snel te vertellen waar het probleem ligt.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100