1 dag na het scheren van baard heb ik last ik van jeuk bij de haar groei, wat kan ik daar tegen doen?

Ik heb hier pas sinds 2 of 3 keer scheren last van. Daarvoor nooit.

Toegevoegd na 2 uur:
Ik scheer me met mesjes en met scheerschuim en daarna een aftershave zonder alcohol.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

Hoe scheer je je? Met schuim en aftershave? Of met elektrisch apparaat.

Bij het eerste kun je gaan zoeken naar een ander scheerschuim en aftershave (het komt voor dat fabrikanten de recepten van hun spullen veranderen zonder dat te vermelden...)

Bij elektrische apparaten bestaan er niet voor niets apparaten waarbij de scheerkop bedekt is met een dun laagje platina...dit is om reacties tegen te gaan.

En als laatste: Als je scheernesjes bot zijn zullen ze de haren niet snijden maar uittrekken...dat geeft ook irritatie
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Dan zou ik andere producten gaan gebruiken bij het scheren en voor en na het scheren. Dit zorgt ervoor dat de huid niet gaat irriteren.
Bijv. Dermalogica shave je kan dit kopen bij de schoonheidsspecialist
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Probeer eens na het scheren i.p.v. "aftershave zonder alcohol", aftershave-balsem. Dat is heerlijk zacht en koel op je huid.
Aftershave Balsem kost 2 of 3 Euro bij DA of Aldi, en als je het wat luxer wilt kun je Nivea nemen. De kans is groot dat je jeuk dan is verdwenen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik gebruik altijd al een balsem, sorry voor de verwarring