Is het gezond om 3 a 4 keer per week die citroen/honing strepsils te eten?

(Op momenten dat je geen keelpijn hebt?)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
8.4K

Het beste antwoord

Dat is niet gezond, en ook een beetje onzinnig.
Je zult er vast niet aan dood gaan, maar je kunt beter lekkere citroen/honing snoepjes kopen. Die zijn daar voor bedoeld, en niet strepsils.

Onnodig medicijnen innemen is nooit goed. Ieder medicijn heeft bijwerkingen, en die (mogelijke) bijwerkingen accepteer je alleen maar als de voordelen groter zijn.
N.l. om van je keelpijn af te komen.

Op de verpakking staat duidelijk:
"Strepsils dienen niet langdurig te worden gebruikt" en dat zetten ze er niet voor niets op. Daar komt nog bij, dat als je dit langdurig doet, je lichaam er aan gewend raakt, en zodra je die dingen echt een keer nodig hebt, ze niet (goed) meer werken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+

Andere antwoorden (6)

Het is in ieder geval niet schadelijk. In keelpastilles zitten stoffen die verzachtend zijn voor je keel, en die zijn op ieder moment goed voor je.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het zijn gewoon snoepjes zonder medische werking, dus als je ze lekker vindt, eet ze gerust.
Tegen keelpijn helpen ze niet, dus daar hoef je niet op te wachten ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Oke... Bij mij helpen ze wel tegen keelpijn. ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit klopt niet, Strepsils bevat wel degenlijk werkzame stoffen. Om precies te zijn: 2,4-dichloorbenzylalcohol en amylmetacresol. Beide zijn bacteriedodend.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat klopt SuzyQ, en aangezien de meeste keelpijn door een virus veroorzaakt wordt heb je daar niets aan.
Als je op een dropje zuigt werkt dat net zo goed, of als je een extra bak thee drinkt. Het gaat om het extra slikken.
Dat verklaart ook de werking, maar de vraag is of je extra wilt betalen voor de smaak - ja dus, als je het maar lekker genoeg vindt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat iets bacteriedodends onzinnig is voor een virus (dat is waar) betekent natuurlijk niet dat een bacteriedodendmiddel een 'snoepje zonder medische werking' is. Daar was het me om te doen, niet om de vraag of ze ook echt helpen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, en ik zoek me intussen suf naar die site waar dat onderzoekje op staat over Strepsils.
Dat is niet gezond en niet ongezond. Een strepsil is een bolletje suiker met een smaakje en verder niets.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Eigenlijk niet 'en verder niets', maar 'en verder 2,4-dichloorbenzylalcohol en amylmetacresol'. Er is een reden dat Strepsils bij de zelfzorgmedicijnen liggen en niet bij al die andere keelsnoepjes.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@SuzyQ : Je moet 1000 strepsils eten om 0,6 gram amylmetacresol en 1,2 gram 2,4-dichloorbenzylalcohol binnen te krijgen.
Beide zijn antiseptische stoffen die slechts bacterien doden, zoals ethylalcohol dat ook doet (zit in alc. drank).
Nee dat is niet per defenitie gezond.
(Het is ook niet enorm ongezond hoor).
Er zit suiker in, wat slecht kan zijn voor je gebit en je gewicht.
Wat vitamine inname betreft doet het geen drol voor je lijf.
Je kunt beter af en toe een sinaasappel eten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het antwoord daarop is heel simpel: Nee
Strepsils dienen niet langdurig te worden gebruikt. Dit valt te lezen op de website van Strepsils.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
3 a 4 keer per week één Strepsil, da's echt te verwaarlozen hoor, zo weinig. Gewoon eten als jij er baat bij hebt en je vindt het lekker. Maar onder 'gezond' versta ik andere dingen.

Als je 3 a 4 keer in de week een heel doosje weg eet dan is het een ander verhaal natuurlijk. (Dat bleek niet helemaal uit je vraag).

MAARRR als je zo vaak keelpijn hebt en daarom die snoepjes eet, zou ik wel naar de oorzaak op zoek gaan! Want dat is níet gezond.

Toegevoegd na 42 seconden:
Oh sorry, ik zie nu staan 'als je GEEN' keelpijn hebt, dus skip de laatste alinea maar...