Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Krijg je net zoveel rook binnen in een rokerige omgeving, wanneer je zelf rookt?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
516

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Nee, natuurlijk niet. Die rook is veel 'verdunder' dan die, die de roker binnenkrijgt.
(Lees meer...)
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik las zelfs gisteren een plausibel rekensommetje waaruit bleek dat het in een gemiddelde woonkamer waar slechts 1 van de 2 personen rookt en de 2de persoon er slechts de helft van de tijd bij is maar om circa 1/1000ste van de hoeveelheid zou gaan. Het zal natuurlijk stukken meer zijn in de rokersruimte op het werk, maar wel aanzienlijk minder inderdaad.
Volgens mij niet. Als ik de hele avond veel heb gerookt voelen mijn longen minder gezond dan als ik niet rook in een rokerige ruimte.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, een roker krijgt meer rook binnen met de schadelijke en giftige stoffen dan een mee roker.
Een roker inhaleerd de rook rechtstreeks.
Meeroken houdt in dat u ongewild tabaksrook inademt. Zo’n 85 procent van de rook van een sigaret komt direct in de omgeving terecht. Dit wordt ook wel ‘zijstroom’ genoemd. Daarnaast komt 15 procent van de rook via de longen van de roker in de omgeving terecht. Dit heet de ‘hoofdstroom’.
De zijstroom bevat veel hogere concentraties kankerverwekkende en giftige stoffen dan de hoofdstroom. Dat komt omdat de rook van de hoofdstroom eerst is gefilterd door de longen van de roker.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding