Ik heb geen wetenschappelijk bewijs. Dus ook mijn antwoord is slecht gebaseerd op aannames;
Ja, vrouwen zijn hygiënischer dan mannen wat betreft persoonlijke hygiëne.
Vrouwen hebben door de tijd heen van hun moeders geleerd hoe ze hun huid schoon kunnen houden en kunnen maken. Meisjes wasten vroeger hun eigen jongere broertjes en jongere zusjes.
for example:
*Vrouwen van nu zullen nog steeds weten dat ze hun billen moeten afvegen van voor naar achteren, en dus ook eerst schone delen van het lichaam eerst wassen en als laatste het vuile. Dit ook zo met het afdrogen.
*Ook het boven-de-pot-hang-gedrag van vrouwen, geeft alleen maar aan dat vrouwen wederom hygiënischer zijn dan mannen. Vrouwen weten dat wanneer ze op een wc-bril gaan zitten die bevuilt is met bacteriën en virussen van anderen dat ze hier ernstig ziek van kunnen worden. Vandaar dat vrouwen meestal ook na een verjaardag bij hen thuis altijd de volgende dag of zelfs vrij vlug na het bezoek de toilet gaat schoonmaken (wel eens opgevallen mannen?)
*Vrouwen weten ook dat ze na de sex, altijd moeten gaan plassen om de mogelijkheid van een (urineweg)infectie te kunnen verkleinen.
*Daarnaast zullen er nog steeds meer vrouwen dan mannen zijn die het beddengoed met enige regelmaat verschonen. Dit heeft ook met persoonlijke hygiëne te maken. dode huidcellen en vele bacteriën die je ziek kunnen maken.
*De nagels van de vrouw is echter een ernstig min-punt! Lange nagels zijn funest voor hygiëne, maar daar en tegen.... De meeste vrouwen zullen door het leven gaan met korte nagels, omdat ze simpel weg meer in het water zitten voor het schoonmaken van zichzelf en haar omgeving, waardoor haar nagels broos worden en afbreken op 'standje-hygiëne'.
* Als laatst wil ik nog opmerken dat vrouwen eerder naar de huisarts gaan. Heeft dit ook met persoonlijke hygiëne te maken? JA. Want, als de vrouw iets onder de leden heeft, zoals een soa of iets anders wat haar ziek maakt, dan heeft ze dit sneller in de gaten. De vrouw is meer bewuster van haar lichaam.
Toegevoegd na 20 uur:
lees alsjeblieft ook de reactie nummer 6
Toegevoegd na 21 uur:
lees nu ook alsjeblieft de reactie nummer 8