Zijn vrouwen hygienischer dan mannen of is dat een vooroordeel?

Toegevoegd na 13 uur:
Naar aanleiding van een tip van foxesther, een kleine toelichting:

Er zijn vele vormen van hygiene en toen ik mijn vraag stelde dacht ik daarbij voornamelijk aan lichamelijke hygiene.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
4K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hmm, hygiënischer ook in de vorm van hoe schoon te maken thuis, van vuil naar schoon, van boven naar beneden...of hygiënischer van hoe je je eigen lichaam schoonhoudt,....of hygiënischer van of je naast de pot plast en dit dan ook schoonmaakt,...
hmm er zijn zo veel verschillende vormen van hygiëne
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@foxesther: Dat is een interessante gedachte. Ik had in mijn vraag inderdaad kunnen specificeren aan welke vorm van hygiene ik dacht.

Het beste antwoord

Ik heb geen wetenschappelijk bewijs. Dus ook mijn antwoord is slecht gebaseerd op aannames;
Ja, vrouwen zijn hygiënischer dan mannen wat betreft persoonlijke hygiëne.
Vrouwen hebben door de tijd heen van hun moeders geleerd hoe ze hun huid schoon kunnen houden en kunnen maken. Meisjes wasten vroeger hun eigen jongere broertjes en jongere zusjes.

for example:
*Vrouwen van nu zullen nog steeds weten dat ze hun billen moeten afvegen van voor naar achteren, en dus ook eerst schone delen van het lichaam eerst wassen en als laatste het vuile. Dit ook zo met het afdrogen.

*Ook het boven-de-pot-hang-gedrag van vrouwen, geeft alleen maar aan dat vrouwen wederom hygiënischer zijn dan mannen. Vrouwen weten dat wanneer ze op een wc-bril gaan zitten die bevuilt is met bacteriën en virussen van anderen dat ze hier ernstig ziek van kunnen worden. Vandaar dat vrouwen meestal ook na een verjaardag bij hen thuis altijd de volgende dag of zelfs vrij vlug na het bezoek de toilet gaat schoonmaken (wel eens opgevallen mannen?)

*Vrouwen weten ook dat ze na de sex, altijd moeten gaan plassen om de mogelijkheid van een (urineweg)infectie te kunnen verkleinen.

*Daarnaast zullen er nog steeds meer vrouwen dan mannen zijn die het beddengoed met enige regelmaat verschonen. Dit heeft ook met persoonlijke hygiëne te maken. dode huidcellen en vele bacteriën die je ziek kunnen maken.

*De nagels van de vrouw is echter een ernstig min-punt! Lange nagels zijn funest voor hygiëne, maar daar en tegen.... De meeste vrouwen zullen door het leven gaan met korte nagels, omdat ze simpel weg meer in het water zitten voor het schoonmaken van zichzelf en haar omgeving, waardoor haar nagels broos worden en afbreken op 'standje-hygiëne'.

* Als laatst wil ik nog opmerken dat vrouwen eerder naar de huisarts gaan. Heeft dit ook met persoonlijke hygiëne te maken? JA. Want, als de vrouw iets onder de leden heeft, zoals een soa of iets anders wat haar ziek maakt, dan heeft ze dit sneller in de gaten. De vrouw is meer bewuster van haar lichaam.

Toegevoegd na 20 uur:
lees alsjeblieft ook de reactie nummer 6

Toegevoegd na 21 uur:
lees nu ook alsjeblieft de reactie nummer 8
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
net als ik allemaal aannames,..DUSSS Het heeft geen zin om nog uitgebreider je (tegen) verhaal te doen. Ze zijn net als de mijne allemaal aannames. ps voor alle mensen die nog steeds denken dat ze niet ziek kunnen worden van vieze wc bril;
http://www.de-spons.nl/index.php?option=com_content&view=article&id=573:hygienische-toestand-van-toiletten-in-het-primair-onderwijs&catid=34:informatie&Itemid=78
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
haha,..ik ga hier niet meer op reageren. Sorry hoor, dit wordt te humoristisch voor mij. Vooral dit wat je schrijft; 'Het zijn geen aannames wat ik doe (misschien ééntje dan)'. HAHAHA 1tje???
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@Foxesther, Bierdopje en meelezers: Laat ik als vraagsteller ook nog een balletje opgooien: Wat mij opvalt op de sportschool: Mannen komen casual gekleed binnen en gaan zich omkleden in de kleedkamer. Na het sporten gaan ze douchen en vervolgens kleden ze zich weer om. Vrouwen komen binnen in hun sportkleding, doen hun tas in het kluisje en gaan sporten in de sportkleding en op de sportschoenen waar ze net mee van buiten naar binnen kwamen. Na het sporten zijn ze binnen 2 minuten klaar in de kleedkamer en gaan dus naar huis zonder gedouched en omgekleed te hebben. Best mogelijk dat ze thuis gaan douchen, maar toch vind ik het ranzig overkomen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@Bierdopje: Ik weet niet of je zo kunt stellen dat mijn voorbeeld jouw mening ondersteund. Ik heb het namelijk over vele vrouwen die de sportschool bezoeken, (niet allemaal natuurlijk) en ik heb het dus niet over een enkel individu.

Andere antwoorden (11)

nee dat is een vooroordeel..
het zal zo lijken maar de realiteit is anders
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Plus.
Dat is een vooroordeel!

Het is per persoon verschillend, maar heeft niets met geslacht te maken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, vooroordeel... Ik heb een hoop vieze wijven gezien in mijn tijd. Niet normaal...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
van die vieze plekjetjes...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het was ook maar een grapje.... Ik hou van vrouwen in alle verschijningsvormen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik dacht meer aan zo eentje die 100 a 110 kilo weegt in een te strakke roze Adidas (of Zeeman huismerk) trainingspak rondloopt. Ze heeft 3 kinderen in sleeptouw waar ze helemaal niet oplet omdat ze de hele tijd aan de telefoon hangt met God weet wie. Er komt alleen maar schuttingtaal uit en je vraagt je af bij welk niveau basisschool ze was afgehaakt. Zo eentje meer.... :p
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In jouw tijd?
Ik ken iemand die over de toiletten gaat, hij vertelde me, dat die van de vrouwen altijd het meest smerigst waren, wat die daar allemaal deden, ik zal het even hierbij laten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, laat de details maar achterwege. Daar vroeg ik immers niet om...:) Plus!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wil je een p.b. want dit ga ik hier niet vertellen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ach ja, vrouwen hebben dan ook meer om het toilet mee vies te maken (bloed) en zijn minder goed in richten. Dus als een toilet eenmaal een klein beetje vies is gaat nummer 2 er bovenhangen waardoor uiteindelijk alles wordt ondergezeken. En dan heb je natuurlijk nog tampons en maandverband dat niet doorspoelt... Maar bewijst dat dat vrouwen minder hygienisch zijn dan mannen? Of is dit meer een verschil omdat mannen nu eenmaal fysiek anders zijn uitgerust?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+
inderdaad, als ik na een openbaar toilet ga dan zitten/hangen er 8 van de 10 keer plas vlekken en andere dingen op de rand van de wc bril ik vraag me af die sommige vrouwen naar de wc gaan !!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
en mij ook...
Het lijkt me een vooroordeel het zal wel fifty-fifty zijn.
Ik heb wel een leuke anekdote over mijn kleinzoon van 4jr. dus een mini mannetje nog.

Vorige week waren we in mijn tuin bezig en net als oma droeg hij ook tuinhandschoenen.
Hij moest even naar de WC en toen hij terug kwam had hij de tuinhandschoenen nog aan. Op mijn vraag hoe hij die zelf weer had aangekregen kreeg ik dit antwoord;
Oma ik heb ze niet uitgehad op de WC. want anders had ik mijn handen moeten wassen! ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vooroordeel zou ik zeggen.
Het ligt aan de opvoeding van kinderen. Zijn ze gewend elke avond te douchen of in bad te gaan vanaf jongs af aan, dan zullen ze op volwassen leeftijd dat aanhouden. Maar nemen de ouders het niet zo nauw met de hygiëne, dan zullen de kinderen (ook op volwassen leeftijd) zich er niet zo mee bezig houden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Sommige wel, andere niet.
Het hangt van je persoonlijkheid af en hoe die gevormd is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ga eens bij een willekeutig grootwinkelbedrijf een kijkje nemen bij de dames en de heren wc's. Dan weet je zeker,dat het een vooroordeel is. Maar ja, dat is niet thuis....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
vrouwen zijn vaak op openbare toiletten wat smeriger, maar thuis zijn de vrouwen denk ik wel wat netter
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In frequentie wel, maar als een vrouw onhygiënischer is dan is het vaak wel meteen een heel stuk ranziger.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Sowieso hangt dat af van de persoon zelf, maar ik denk dat vrouwen over het algemeen on-hygiënischer zijn dan mannen. Vrouwen stikken ook meer dan mannen (vind ik dan.)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
grappig dat je stank versus hygiëne het belangrijkste acht in de afweging af een man of vrouw hygiënischer is.
Menig (mannelijke) zwerver riekt.