Zijn vrouwen hygienischer dan mannen of is dat een vooroordeel?

Toegevoegd na 13 uur:
Naar aanleiding van een tip van foxesther, een kleine toelichting:

Er zijn vele vormen van hygiene en toen ik mijn vraag stelde dacht ik daarbij voornamelijk aan lichamelijke hygiene.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Ik heb geen wetenschappelijk bewijs. Dus ook mijn antwoord is slecht gebaseerd op aannames; Ja, vrouwen zijn hygiënischer dan mannen wat betreft persoonlijke hygiëne. Vrouwen hebben door de tijd heen van hun moeders geleerd hoe ze hun huid schoon kunnen houden en kunnen maken. Meisjes wasten vroeger hun eigen jongere broertjes en jongere zusjes. for example: *Vrouwen van nu zullen nog steeds weten dat ze hun billen moeten afvegen van voor naar achteren, en dus ook eerst schone delen van het lichaam eerst wassen en als laatste het vuile. Dit ook zo met het afdrogen. *Ook het boven-de-pot-hang-gedrag van vrouwen, geeft alleen maar aan dat vrouwen wederom hygiënischer zijn dan mannen. Vrouwen weten dat wanneer ze op een wc-bril gaan zitten die bevuilt is met bacteriën en virussen van anderen dat ze hier ernstig ziek van kunnen worden. Vandaar dat vrouwen meestal ook na een verjaardag bij hen thuis altijd de volgende dag of zelfs vrij vlug na het bezoek de toilet gaat schoonmaken (wel eens opgevallen mannen?) *Vrouwen weten ook dat ze na de sex, altijd moeten gaan plassen om de mogelijkheid van een (urineweg)infectie te kunnen verkleinen. *Daarnaast zullen er nog steeds meer vrouwen dan mannen zijn die het beddengoed met enige regelmaat verschonen. Dit heeft ook met persoonlijke hygiëne te maken. dode huidcellen en vele bacteriën die je ziek kunnen maken. *De nagels van de vrouw is echter een ernstig min-punt! Lange nagels zijn funest voor hygiëne, maar daar en tegen.... De meeste vrouwen zullen door het leven gaan met korte nagels, omdat ze simpel weg meer in het water zitten voor het schoonmaken van zichzelf en haar omgeving, waardoor haar nagels broos worden en afbreken op 'standje-hygiëne'. * Als laatst wil ik nog opmerken dat vrouwen eerder naar de huisarts gaan. Heeft dit ook met persoonlijke hygiëne te maken? JA. Want, als de vrouw iets onder de leden heeft, zoals een soa of iets anders wat haar ziek maakt, dan heeft ze dit sneller in de gaten. De vrouw is meer bewuster van haar lichaam. Toegevoegd na 20 uur: lees alsjeblieft ook de reactie nummer 6 Toegevoegd na 21 uur: lees nu ook alsjeblieft de reactie nummer 8

nee dat is een vooroordeel.. het zal zo lijken maar de realiteit is anders

Dat is een vooroordeel! Het is per persoon verschillend, maar heeft niets met geslacht te maken.

Nee, vooroordeel... Ik heb een hoop vieze wijven gezien in mijn tijd. Niet normaal...

Ik ken iemand die over de toiletten gaat, hij vertelde me, dat die van de vrouwen altijd het meest smerigst waren, wat die daar allemaal deden, ik zal het even hierbij laten.

Het lijkt me een vooroordeel het zal wel fifty-fifty zijn. Ik heb wel een leuke anekdote over mijn kleinzoon van 4jr. dus een mini mannetje nog. Vorige week waren we in mijn tuin bezig en net als oma droeg hij ook tuinhandschoenen. Hij moest even naar de WC en toen hij terug kwam had hij de tuinhandschoenen nog aan. Op mijn vraag hoe hij die zelf weer had aangekregen kreeg ik dit antwoord; Oma ik heb ze niet uitgehad op de WC. want anders had ik mijn handen moeten wassen! ;)

Vooroordeel zou ik zeggen. Het ligt aan de opvoeding van kinderen. Zijn ze gewend elke avond te douchen of in bad te gaan vanaf jongs af aan, dan zullen ze op volwassen leeftijd dat aanhouden. Maar nemen de ouders het niet zo nauw met de hygiëne, dan zullen de kinderen (ook op volwassen leeftijd) zich er niet zo mee bezig houden.

Sommige wel, andere niet. Het hangt van je persoonlijkheid af en hoe die gevormd is.

Ga eens bij een willekeutig grootwinkelbedrijf een kijkje nemen bij de dames en de heren wc's. Dan weet je zeker,dat het een vooroordeel is. Maar ja, dat is niet thuis....

vrouwen zijn vaak op openbare toiletten wat smeriger, maar thuis zijn de vrouwen denk ik wel wat netter

In frequentie wel, maar als een vrouw onhygiënischer is dan is het vaak wel meteen een heel stuk ranziger.

Sowieso hangt dat af van de persoon zelf, maar ik denk dat vrouwen over het algemeen on-hygiënischer zijn dan mannen. Vrouwen stikken ook meer dan mannen (vind ik dan.)

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100