Wat is de reden dat ik niet aankom en net zoveel weeg als toen ik 16 was?

Ik ben nou 10 jaar verder en ik weeg net zoveel als op me 16e. Me vader is ook niet dik of breed, maar wel aanzienlijk zwaarder als mij en iets dikkere volwassen armen. Wat kan ik doen?

4 jaar geleden
1.5K
Ritsuka
4 jaar geleden
Ben je al bij een huisarts en dietist geweest?
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
@popeye, kan het zijn dat je altijd al zeer actief bent? Als je je goed voelt, waarom zou je dan zwaarder willen worden. Als je de middelbare leeftijd nadert, wordt je vanzelf zwaarder. Hoef je niets voor te doen.
tinus1969
4 jaar geleden
Hoi Popeye als je meer advies dan ‘ga naar een arts’ kun je dan wat specifiekere info geven? Lengte/gewicht? Gezondheid/geneesmiddelen? Wat eet je precies?
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Krachtsport (sportschool) gaan doen met het daarbij behorende dieet. Zitten er binnen een half jaar de nodige kilo`s aan.

Antwoorden (2)

Ik heb (helaas?) hetzelfde. Ik weeg zelfs iets minder nu ik tegen de 50 loop. Van mijn 10e tot 17e deed ik heel fanatiek aan subtop sport. Daar door had ik veel meer spieren als nu. Spieren zijn zwaarder dus dan is het logisch dat ik nu iets lichter ben.
Mijn diëtiste, Endocrinoloog, MDL arts en huisarts hebben mij vroeger al verteld dat ik gewoon een mega snelle stofwisseling heb. Niks aan schildklier of een stofwisselingsziekte maar mijn eten gaat gewoon HOP zo snel door mijn lijf. Ik wil ook al sinds de puberteit aankomen maar heb het na 30 jaar proberen echt opgegeven. Hoe meer Ik me er druk om maakt hoe dunner ik wordt.

Ga naar je huisarts en laat je doorverwijzen naar een diëtist of andere specialist. En trek je niets aan van mensen die zeggen dat je “gewoon meer moet eten”. Zij snappen het niet en zo werkt het dus ook niet. Blijf wel,ook gezond eten als je wil aankomen. Van ongezond eten kom je (als je mij bent..) niet aan. Van gezond eten wel meer.
Succes!
Aanvulling: waarschijnlijk ben je ook erg actief? Misschien wel druk zoals ik? Dat is dan ook een mede oorzaak.
Toegevoegd op 21 april 2019 16:48: tekst
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
+ zolang je niet plotseling aan gewicht verliest, of ineens een taille van 90cm krijgt, kan er weinig aan de hand zijn met bv de schildklier.
Hallo Popeye,

Dat kan verschillende redenen hebben. Denk maar eens aan je stofwisseling, dat kan genetisch in de familie snel zijn, waardoor jij ook een snellere stofwisseling kan hebben. Daarnaast ligt het ook aan je activiteit- en voedseliname verhouding Eet je niet zoveel en beweeg je veel?

Hartelijke groet,
Exploreworld
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
popeye
4 jaar geleden
Ik eet slecht en niet heel veel, maar ook toen er nog voor me gekookt wetd at ik meer maar toen kwam ik ook niks aan