Wat is een goeie oplossing voor kaalheid/haarverlies?

Mijn vader heeft behoorlijk last van haarverlies/kaalheid. Hij is nog vrij jong (39 jaar). Graag jullie advies indeze.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.3K

Het beste antwoord

De vraag om een oplossing impliceert een probleem. Kaal worden is op zich helemaal geen probleem.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (11)

Je zou kunnen overwegen hem haar implantaten te laten nemen.
Kostbaar, maar wel vrij rigoreus....
Zo als Gerard Joling
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@ Tovenaar:Je laat je dag toch niet verpesten door zo'n onbenullige foto...?
Het zonnetje schijnt, vrije dagen voor de boeg...Leef!
Je kunt ook besluiten om je hoofd kaal te scheren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zou zeggen: Mooi kaal is niet lelijk.
Wat ik wel lelijk vind is van die mannen die hun kaalheid trachten te verbergen door hun haar erover heen te kammen... leuk als het hard waait.
Als hij een hoofd heeft waar het goed bij staat, zou ik het lekker laten geworden. Kaalheid heeft ook voordelen: Geen kapper meer nodig (kun je zelf met tondeuse af), geen shampoo. Alleen oppassen met zonnen.

Nog even een spreuk van mijn wijze (ook kale) vader: "Waar haar zit kunnen geen hersens zitten".
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
relatief jonge vrienden van mij hebben hier ook een beetje last van. oplossing is je haar millimeteren. Dat ziet er soms veel beter uit dan een lange dos haren met hier en daar een kale plek
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Behoudens de heel dure ingrepen met haren uit de hals die men haartje per haartje verplant, is dit een proces van aanvaarding. Er bestaan wel vitaminen preparaten , ook duur (reken 40 à 60 euro) bij de apotheker, specifiek gericht op het stoppen van haaruitval, maar ook geen mirakels hier. De wetenschap staat nog voor grote uitdagingen op dit gebied. Intussen aanvaarden zoals zovele kleine dingen die het inherent zijn aan het verouderingsproces.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Accepteren en er voor uitkomen, zou ik zeggen... Alles wat je doet is uitstellen... En het stopt toch zeer binnenkort... Laat zien en kom op voor het kale hoofd... Alles heeft zijn charme, maar dan ook alles... Ouderdom mag best met kaalheid gepaard gaan en iedereen is in bezit van een ouderdomsgetal... Zelfs als je jong bent, ben je zoveel jaren oud...

Het verdoezelen en verbergen is wat pijn doet, kom er lekker voor uit en leef en laat je zien zoals je bent... Hij kiest er toch niet voor, hij moet het toch doen zoals het is... Laat hem dan focussen op acceptatie, eens moet hij het toch accepteren, waarom niet meteen je brandpunt daar leggen...

vandaar...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik geef je 1 tip. Kijk eens op de onderstaande website, hier kan je alles vinden.

Toegevoegd op 19-05-2009 12:25:20
Er zijn 3 midellen die helpen. Namelijk the big three zoals ze genoemd worden. Ze zijn ook bewezen te helpen.
1. Finasteride (propecia)
2, minoxidol
3. ketanozal.

Daarnaast zijn er nog haarlazers e.d. Deze zijn ook bewezen. Het werkt alleen neit bij elke persoon...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Jammer maar er is niets aan te doen
Was zijn vader ook vroeg kaal dan is het ervelijk
Moeilijk maar kaal scheeren.
Mooi kaal is ook mooi
EN GELOOF AL DIE MIDELTJES OP T.V NIET
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een leuke pet, muts of hoed?

Toegevoegd op 19-05-2009 15:19:58
Haar implantatie kan nogal wat ontstekingen geven en dan moet er voldoende zijn om het over te planten.
Het moet regelmatig aangevuld worden, omdat het kaal worden van de niet behandelde delen gewoon doorgaat.
Als het goed geknipt is dan ziet het er meestal wel goed uit.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het accepteren; dat is de beste oplossing.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Geloof het of niet, maar ik heb (vaker) gehoord dat je hoofd laten likken door een koe zou helpen tegen kaalheid. Het was zelfs een keer een onderwerp op Animal Planet (zie foto).