Vier weken na besmetting met reukverlies is de helft van de mensen weer volledig hersteld, ze kunnen weer ruiken. Na acht weken is 76% van de mensen volledig hersteld. ‘Slechts’ 4% van de mensen heeft geen verbetering na 8 weken.

Smaakverlies is overigens een gevolg van reukverlies. De meeste mensen kunnen nog wel proeven met hun tong, maar de geuren van het eten komen niet meer binnen. Dat maakt dat eten nergens meer naar smaakt.
SimonV