Is mensenurine drinkbaar?

Aangezien je alles wat je eet/drinkt dat ook is.

Toegevoegd na 1 minuut:
Al gevonden, kan dicht.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
6.2K

Het beste antwoord

Verse urine is steriel (tenzij er een urinaire infectie is). Dat is dus niet het probleem.

Urine bevat echter afvalstoffen, die de nieren hebben verwijderd. Er is geen enkele reden om die weer op te drinken. Dit brengt geen enkel voordeel, integendeel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

het schijnt gezond te zijn om de eerste urine van de dag te drinken
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
maar dat weet je niet zeker dus ik zou als ik jou was niet zomaar wat posten.
Beste is dan vers te drinken. Het lijkt mij niet verstandig dit lang te bewaren. Als je het echt beetje fris wilt doen kun je het koken en de stoom opvangen. Hiermee filter je er veel mee uit maar ik denk dat de smaak nog steeds niet lekker zou zijn dusja.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, het is drinkbaar.
* Mensen die aan plasseks doen, die drinken het ook wel.

* De meeste mensen moeten niets van urine hebben, ze vinden het kortweg vies. Sommige mensen zijn juist een liefhebber van het gele vocht en drinken het in plaats van melk, jus of thee, ieder ochtend bij het ontbijt. Ze spoelen en gorgelen de urine in hun mond als ze bijvoorbeeld keelpijn hebben. Sommigen gieten het in hun oor bij een oorontsteking, en anderen plassen op hun wratten. In Afrika gaan ze nog verder: daar doen ze koeienpis in de melk. Dit schijnt geluk te brengen.

* Coen van der Kroon schreef een boek: 'Urine, een bron van gezondheid'.
In dit boek breekt Van der Kroon een lans voor het gebruik van urine als medicijn. Nu gebeurt dat nog alleen in India. In het verleden ook in het westen. In Duitsland werd het nog in de tweede wereldoorlog op grote schaal gebruikt. 'Dank zij het drinken van eigen urine hebben heel wat kinderen geen difterie opgelopen en de oorlog overleefd.'

* De Thaise wetenschapper Ratree Cheepudomwit beweert aangetoond te hebben dat het drinken van urine gezond is. Een dagelijks glaasje plas kan helpen om sinusitis (ontsteking van de kaak- of voorhoofdsholte) te genezen, het ouderwordingsproces af te remmen en zelfs kanker te bestrijden.

* En in de vierde bron schrijft iemand over zijn eigen ervaringen met het drinken van urine. "Iedere morgen proef je wat je de vorige dag gegeten of gedronken hebt.
Het smaakt dan een beetje extra zout, bitter, wrang, of juist heel leker kruidig."