Hoe kun je verliefd worden op iemand die je niet eens persoonlijk kent?

Soms hoor ik mensen dat ze verliefd zijn op mensen die ze niet eens persoonlijk kennen zoals bijvoorbeeld op een artiest of iemand van de televisie. Maar je kunt toch niet verliefd worden op iemand die je alleen bij naam kent? Of is dit toch mogelijk?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
6K

Antwoorden (6)

Het is mogelijk om iemand via internet beter te leren kennen dan dat je iemand IRL ontmoet hebt. Als je in IRL verliefd kan worden, dan kan dat dus ook op afstand.
Als je alleen de naam kent, en de persoon verder niet (dus geen communicatie van of artikel(en) over die persoon hebt gelezen), dan valt er weinig verliefd te worden...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja dat kan, je hoeft niet altijd verliefd te worden op iemands karakter maar je kunt ook vallen voor een knap hoofd of iemands blauwe ogen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kunt verliefd worden op een droombeeld,een beeld dat je in gedachte over iemand vormt.daarin zie je alleen de goede,mooie kanten die je in dat beeld projecteerd.een ideaalbeeld.
13 jaar geleden
In RL ben je volgens mij in op het eerste gezicht, verliefd op hoe die ander eruit ziet. Van iemand die je niet in RL kent, ken je het karakter van en hoe diegene persoonlijk is.

Laatst ben ik er ook achter gekomen dat mijn buurjongen op mij is.. Maar hij kent eigenlijk, mijn 'echte' ik niet. Ik spreek hem alleen via msn.

Toegevoegd na 2 minuten:
Mensen die verliefd zijn op artiesten of mensen van tv, vinden diegene waarschijnlijk heel knap en spontaan enzo. Maar eigenlijk kennen ze die personen niet in 'RL' niet persoonlijk.

Zelf ben ik ook wel is verliefd geweest op mensen die ik niet in RL ken(de), ik ken ze alleen via msn en hyves.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is het verschil tussen leuk vinden en echt verliefd zijn. Je kan iemands gezicht mooi vinden en het dan leuk. Als je iemand lang kent, en dat kan via msn ook, kan je echt verliefd worden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
HET verschijnsel bij pubers: Tot over de oren verliefd op een zanger, acteur of andere bekende God.

Vooral wanneer je nog geen idee hebt hoe het in 'real life' in elkaar steekt, de liefde, kun je tot over de oren verliefd worden op een bekendheid:
Het uiterlijk, de zwoele stem en de acteerprestaties zijn het zand dat in de ogen gestrooid wordt.

Men realiseert zich (nog) niet dat deze persoon ook stinkt bij het poepen, soms chagerijnig is en wie weet een alcoholprobleem heeft. Ik noem maar wat.

En juist daarom kunnen (veelal heel jonge) mensen zo onvoorwaardelijk en hysterisch verliefd worden op zo'n persoon.