HELP! Ik ben al best wel lang niet ongesteld geweest en heb al gevreeën!! (dit is een soort gevolg van me vraag :''ik ben ontmaagd gisteren!''

Kijk , ik weet het ; weer een vraag en weer onzeker.. maar . Ik wil echt niet zwanger raken. En ik ben ook heel lang niet ongesteld geweest en weet het ook niet meer precies waneer .. ik ging vragen aan me vriendje ; wat zou je doen als ik toch zwanger raakte? hij antwoordde; ik zou je niet in de steek laten , en ik zou door dik en dun steunen! Dat vond ik zo lief! maar even terug , ik ben onzeker , want ; ik weet het even niet meer .. wat als ik toch wel zwanger ben , op me 13e.. en ben al best wel lang niet ongesteld geweest. zo'n 3 week terug? ik wil dit aan me zus vertellen (zij is 16 en heeft 't al gedaan) & aan me mentor. maar ; me moeder?! No way! ik durf dat echt niet. ik dacht zelf aan ; met me vriendje een keer naar de huisarts gaan. Maar help me alsjeblieft!

xeen heel bang & onzekere meisje.

Toegevoegd na 4 minuten:
oja ; heb wel met condoom gevreeën!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
3.7K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
uhm... ze is gisteren ontmaagd, als ze morgen een test koopt zal deze nooit betrouwbaar zijn. Wacht 2 weken en test dan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ow sorry... ik heb het mis :)
ze had die vraag al even geleden gesteld, dus sorry Loenie! Wel lekker testen dus!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nou... Als het drie weken geleden is dat ze ongesteld was (en ik neem aan dat ze niet de éérste dag van haar menstruatie bedoelt!) zal een test nu nog niet echt betrouwbaar zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik was ook best vroeg ontmaagd dus daar heb ik geen problemen mee. maar bereid je wel voor. je zegt dat je er klaar voor bent maar uit al je vragen maak ik op dat je alleen klaar was voor de daad en niet de dingen erna

Antwoorden (13)

Ik denk dat je zelf het antwoord al gegeven hebs: ga naar je huisarts samen met je vriend en vraag een goed voorbehoedmiddel. En mocht je voor die tijd toch nog vrijen, gebruik dan een condoom!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
had ze ook gedaan, ^^ zegt ze
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
is later toegevoegd, vandaar.
Hoi,

Als je 3 weken niet ongesteld bent geweest, hoef je je geen zorgen te maken. Aan de andere kant, als dat wel 5 of 6 weken zou kunnen izjn.. Dan is het tijd om eens na te gaan denken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je regelmatig menstrueert duurt de menstruatiecyclus 28 dagen, 4 weken dus, je zou dus ongeveer 1 keer in de 4 weken zo'n 4 dagen ongesteld moeten zijn. Na 3 weken heb je dus volgens nog geen probleem als je regelmatig menstrueert etc.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een condoom kan scheuren!
En dus zit er maar 1 ding op...naar je huisarts voor de pil en een zwangerschapstest!
Dat durf je best als je ook met een jongen durft te vrijen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je het met condoom gedaan hebt (goed zo!) dan is de kans dat je zwanger bent heel erg klein. Een zwangerschapstest kan je halen bij de drogist en die werkt vanaf het moment dat je ongesteld had moeten worden. Ik denk dat het zowiezo wel een idee is om er met je zus en je mentor over te praten (en eigenlijk toch ook wel met je moeder); zij kunnen je vragen en onzekerheden die je hebt waarschijnlijk voor een groot deel wegnemen.

Als je aan de pil gaat; blijf dan een condoom gebruiken. Een SOA is ook niet alles en jongens kunnen dat hebben zonder dat ze het zelf weten en zonder dat ze ergens last van hebben (ongeveer 80% heeft bijvoorbeeld HPV waar ze tegenwoordig mensen voor inenten)

Succes en doe voorzichtig ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je zegt dat je ongeveer 3 weken terug nog ongesteld was, dan heb je dus nog wel even.
ik zou me nu nog niet te druk maken als ik jou was,
als je over 2 weken nog niet ongesteld bent kan je het beste even een test doen,. misschien kan je wel met je zus erover praten dat ze je even helpt met die test ofzo.

maar zit er nu nog maar niet over in, waarschijnlijk word je gewoon volgende week ongesteld.

ps, als je het met condoom hebt gedaan, en die was achteraf nog heel, dan is de kans dat je zwanger bent wel heel erg klein hoor,
misschien kan je over een tijdje aan je ouders vragen of je aan de pil mag, dan heb je net nog even een stukjes veiligheid erbij,
en ook dan gewoon met condoom, dan ben je dubbel safe.

S6
en niet teveel stressen nog
13 jaar geleden
Al bovenstaande tips zijn waar. 3 weken niet menstrueren is heel gewoon en waarschijnlijk is er niets aan de hand aangezien je een condoom hebt gebruikt.
wel is het zo dat je onzeker en bang bent en dus zekerheid nodig hebt. Doen een test! Ga naar een drogist en als je bang bent dat iemand je herkent ga dan in een ander dorp of andere stad. Vaak heeft een apotheek in de buurt avonddienst zodat je zelfs vanavond nog een test kunt doen. Zoek maar even op op internet welke lokale apotheek dienst heeft. Plas in een schoon bakje (bv. boterkuipje) en houd het staafje daarin. Staat ook op de verpakking hoe het moet. Zo weet je meteen of je wel of niet zwanger bent.
Daarna is het zorg om een goed voorbehoedsmiddel te nemen. Misschien is het verstandig om aan de pil te gaan. Overleg dit met je moeder en als je dat te spannend vind overleg het dan met je huisarts. Zo voorkom je heel veel stress in de toekomst. En wat er ook gebeurt, alles komt goed!

Sterkte.

Liefs Nelleke.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
tja,,

dat is wel erg kut als je zwanger bent.

maar als de condoom was gescheurd dan had je het wel gemerkt. misschien een tip voor de volgende keren: als je sex hebt gehad dat je dan even controleert of de condoom niet gescheurd is. :) dan heb je daar in ieder geval zekerheid.

als je nu 3 weken niet ongesteld bent geweest wacht dan eventjes nog een weekje af. misschien dat je dan wel ongesteld word. het kan ook zijn dat je door veel spanning niet ongesteld word of erg weinig.

als je volgende week nog niet ongesteld bent dan kun je het beste naar een dokter gaan daar hebben ze ook zwijgplicht. dus ze mogen dan niks tegen je ouders zeggen. :) dan kun je daar rustig met je vriend erbij vertellen wat er allemaal is gebeurd.

je zou ook wel een zwangerschapstest doen. die kun je kopen bij een drogist. en misschien zou je zus je dan ook wel geld kunnen geven als je geen eigen geld hebt.

ik hoop dat het gaat lukken! succes! :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
vertel het aan je ouders voor het te laat is of ga zeker naar de dokter die helpen je wel verder of ga een test halen bij de apotheek ,sluit je ouders niet uit je zult ze hard nodig hebben als je zwanger bent .
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
alle bovenstaande tips zijn waar.
maar vergeet 1 heel belangrijk ding niet en dat is.........
stress kan ervoor zorgen dat de menstruatie uitblijft.
zorg dat je een test doet, desnoods bestel je een test op internet bij drogistonline.nl maar ga niet zitten stressen meisie, al praat ik wel heeeel makkelijk, maar dit kan er dus voor zorgen dat het uitblijft.

sterkte.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hoe lang ben je al ongesteld?
Als je het nog niet zo lang bent, kan je menstruatiecyclus nog onregelmatig zijn.
Dus dont worry, even afwachten en als je het nou over 2/3 weken nog steeds niet bent, en je hebt pijn die je nornaal niet hebt of je voelt je anders ga dan even langs de huisarts.
maar nogmaals, zou me niet al te veel zorgen maken ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bedoel je dat drie weken geleden je vorige ongesteldheid was afgelopen? Dan wordt je waarschijnlijk over een paar dagen weer ongesteld. *Gemiddeld* wordt een vrouw namelijk iedere 28 dagen (vier weken tussen het begin van de ongesteldheid en het begin van de volgende ongesteldheid) ongesteld.

Schrik niet al te hard als je niet binnen een week alsnog ongesteld wordt, dat hoeft nog niet te betekenen dat je zwanger bent. Op jouw leeftijd is het héél normaal als je niet regelmatig ongesteld wordt, en zelfs als je soms een maand of zelfs meer maanden overslaat. Maar neem dan wel het zekere voor het onzekere en doe een zwangerschapstest. Die kun je gewoon bij de drogist kopen.

Ik zou dit trouwens zéker aan je zus of je mentor vertellen als je het je moeder niet durft te zeggen, dan hoef je je tenminste niet in je eentje zorgen te maken. Een vriendje kan namelijk nog zo aardig zijn, voor hem is het gewoon moeilijker om zich voor te stellen hoe dit voor jou is.

Misschien kan je zus ook een zwangerschapstest voor je kopen (ik kan me voorstellen dat dat op jouw leeftijd nogal eng is) en je helpen om hem te doen. Lees in ieder geval de gebruiksaanwijzing voordat je de test doet!

Voor de toekomst: als je absoluut niet zwanger wilt worden (en dat moet je op jouw leeftijd ook niet willen!) is het eigenlijk niet genoeg om alleen een condoom te gebruiken. Dat is namelijk wel de beste bescherming tegen ziektes, maar niet de beste bescherming tegen zwangerschap. Er gebeuren nog wel eens ongelukjes met condooms.

Dus als je vaker seks gaat hebben (en eerlijk gezegd zou ik daar nog even mee wachten als ik jou was) heb je nog een tweede vorm van anticonceptie nodig, bijvoorbeeld de pil. En op jouw leeftijd zul je dat toch echt even met je moeder moeten overleggen. Durf je dat nog niet: de meest eenvoudige manier om niet zwanger te worden is nog altijd om géén seks te hebben.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb je andere vragen gelezen en je bent veel te erg aan het stressen. Ik stresste ook met mijn eerste keer, hierdoor ging mijn menstruatie verkeerd en werd ik pas 2 weken later ongesteld. Als jij zo erg loopt de stressen, is er een best grote kans dat jouw menstruatie ook anders gaat lopen.
Als je zwanger zou zijn, zou het waarschijnlijk zijn omdat de condoom is gescheurd. Als dit is gebeurd, had je het denk ik wel doorgehad. Heb dat zelf 1 x meegemaakt en dat maakte best veel lawaai. Alsof er een ballon kapot werd geprikt.

Misschien is het slimmer om het aan je ouders te vragen van; 'Stel dat ik en mijn vriend meer willen doen dan alleen zoenen, wat dan?'. Dan weet je in ieder geval wat ze er van zouden vinden, en mogelijk zegt je moeder dat je aan de pil moet. Dat voelt voor jou ook een stuk veiliger omdat je dan nog meer bescherming hebt tegen zwangerschap.

Als je blijft stressen, mag je me best een berichtje sturen hier.

Toegevoegd na 2 minuten:
En zoals anderen hebben gezegd; een zwangerschapstest is ook een optie.
Het zekere boven het onzekere nemen. Als je zwanger blijkt te zijn, heb je nu nog tijd om er iets aan te doen.
3 Weken niet ongesteld is trouwens normaal, 5+ weken word een beetje problematisch