als je in je menstruatie periode zit en je hebt dan seks is de vruchtbaarheids kans dan groter?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.2K

Antwoorden (3)

Nee, de kans om zwanger te raken is het grootst op de dag van de eisprong en een paar dagen daarvoor (sperma kan dagen overleven in de baarmoeder). De eisprong is *gemiddeld* 14 dagen vóór de volgende verwachte menstruatie.

Let wel op: de gemiddelde vrouw bestaat niet. Het is wel degenlijk mógelijk om zwanger te raken van seks tijdens de menstruatie. Maar je bent niet 'extra vruchtbaar' tijdens de menstruatie.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zie hier een plaatje van je cyclus:
13 jaar geleden
als je ongesteld bent is het je minst vruchtbare periode (je kunt wel zwanger worden tijdens je menstruatie) als je wil weten wanneer je het meest vruchtbaar bent zou je kunnen temperaturen.meestal is dat halverwege je siclus