Condoom een klein beetje afgegleden. Is dit gevaarlijk?

Tijdens de seks gisteren schoof het condoom een centimeter of 4 op. Een gedeelte van de penis was dus vrij. De dame schoof hem er weer goed overheen. Kan dit kwaad? Ik kon er online weinig over vinden.

een jaar geleden
4.4K
CVersteegh
een jaar geleden
Ps: het was tijdens de seks er is geen sperma vrijgekomen
ronron1212
een jaar geleden
In het voorvocht zit ook sperma.
Maar zolang je condoom nog alles af dekte is er niets aan de hand.
Antoni
een jaar geleden
Nee, @ronron1212, in voorvocht kunnen zaadcellen voorkomen, net als in sperma, maar in veel mindere mate. Sperma is echter iets anders dan voorvocht. Voorvocht wordt geproduceerd door de Cowperse klieren. Sperma bestaat uit zaadcellen uit de teelballen, en vocht, afkomstig uit de prostaat en zaadblaasjes. In voorvocht zit dus niet per definitie sperma. Met voorvocht kan wel achtergebleven sperma meekomen.
CVersteegh
een jaar geleden
Bedankt voor uw reactie! Okee, en in de zin van SOA was dat niet per definitie onveilig omdat er huid op huid contact was?
ronron1212
een jaar geleden
@Antoni Ja, er is een kans dat het voorvocht sperma kan bevatten, dus het is mogelijk om zwanger te worden, zelfs als er geen volledige ejaculatie in de vagina plaatsvindt.
https://nl.clearblue.com/ben-ik-zwanger/kun-je-zwanger-worden-van-voorvocht
Antoni
een jaar geleden
@CVersteegh, over dat beetje (extra) huidcontact tijdens de seks hoef je je wat betreft SOA's geen zorgen te maken.
CVersteegh
een jaar geleden
@antoni @ozewiezowozewieze en anderen Dankuwel voor de antwoorden een hele geruststelling!

Antwoorden (1)

Nee, dat kan geen kwaad in de zin dat de risico's op een SOA en of een zwangerschap zeer gering zijn in vergelijking met de situatie waarin het condoom wel goed blijft zitten.