als je net met de pil begint te slikken hoelang duurt het dan voordat je beschermd bent en zonder condoom sex kan hebben?

Toegevoegd na 2 minuten:
o haha sorry voor de verkeerde zinsopbouw.

*als je net bent begonnen met de pil slikken*

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
42.7K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat moet eigenlijk in de bijsluiter staan Toegevoegd na 9 minuten:
Dus je hebt het antwoord in handen.

Antwoorden (3)

Als je hem bent gaan slikken op de eerste dag van je menstruatie: Meteen!

Zo niet: na de eerste dag van je eerst komende menstruatie.
sterredag
13 jaar geleden
Als een meisje voor de eerste keer begint met het slikken van de pil op de eerste dag van haar menstruatie, dan is ze gelijk beschermd tegen zwangerschap.

Ze kan ook op een andere dag beginnen in haar cyclus, maar dan moeten jullie de eerste 7 dagen een condoom gebruiken bij het vrijen, omdat de pil dan nog niet veilig is. Na die 7 dagen is ze wel beschermd tegen zwangerschap. Het is belangrijk dat ze elke dag een pil inneemt om ongeveer dezelfde tijd. Er mag maximaal 36 uur tussen 2 pillen zitten, dan is ze nog beschermd tegen zwangerschap, maar het is beter als er minder tijd tussen 2 pillen zit (ongeveer 24 uur).

Een meisje slikt de pil 21 dagen (3 weken) en dan 7 dagen niet. Dit is de stopweek, waarin een meisje een bloeding krijgt. Ook in de stopweek is ze beschermd tegen zwangerschap. Begin altijd na maximaal 7 dagen weer met een nieuwe strip. Je kunt de stopweek wel korter maken dan 7 dagen (bijvoorbeeld omdat ze de menstruatie wil verschuiven), maar NOOIT langer dan 7 dagen, want dan is de pil niet veilig meer.

Als een meisje de pil iedere dag inneemt en niet heeft overgegeven of last heeft gehad van diarree, kun je ervan uitgaan dat jullie beschermd zijn tegen zwangerschap. Voor meer informatie kun je terecht bij je huisarts of apotheek of lees nog eens de bijsluiter van de pil. Op www.pilonline.nl staat ook heel veel informatie. De pil beschermt jullie echter niet tegen geslachtsziekten. Daarom is het verstandig om ook altijd een condoom te gebruiken. Als jullie zijn getest op geslachtsziekten of als jullie de eersten voor elkaar zijn, kunnen jullie ervoor kiezen het condoom achterwege te laten. Veel succes ermee!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je moet de pil twee weken slikken voordat deze beschermt tegen bevruchting en zwangerschap. Behalve als je begint op de eerste dag dat je ongesteld bent, dan werkt íe meteen.
De Pil beschermt echter niet tegen Soa, dus zorg dat je er zeker van bent dat jullie beiden "schoon" zijn door het doen van een test.
Hoeden van is ook jezelf en de ander niet in gevaar brengen.
Succes!

Toegevoegd na 2 minuten:
Sorry, bevruchting is niet iets waar de pil tegen beschermt. Wel tegen innesteling van de vrucht