Wie weet meer over niet pratende kinderen / mensen korea?

Ik ken een koreaans meisje, ze praat niet.
Alleen naar haar adoptieouders verder niet.

Ze vertellen er niet veel over, (adoptieouders)
Maar heb ooit van hun eigen echte zoon dit gehoord.
Maar kan me er flarden van herinneren.

Wie weet dit:
Korea kinderen mensen die niet praten.
Heeft iets te maken met het niet mogen van een leider..
Circus of zoiets in die trant.
Iets dat ze denkt, maar niet echt is.

Dit was ooit verteld door een geleerde uit utrecht.

Wie o wie

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
is dat meisje nog niet zo heel lang in nederland?

Het beste antwoord

Als die geleerde uit Utrecht, Hoksbergen heet, moet je hem niet geloven. Woorden als "leider" en "circus" klinken mij erg vaag in de oren. "Maar heb ooit van hun eigen ECHTE zoon dit gehoord'; wil dit zeggen dat de geadopteerde dochter niet als ECHTE dochter wordt beschouwd? Daar begint het gedonder al!

Hangt af van hoe oud zij was bij de adoptie. Het is volgens Koreaans gebruik niet ongewoon dat kinderen hun ouders niet zomaar aanspreken. Maar in dit geval kan het ook onwennigheid/verlegenheid/taalonkunde etc. zijn. Daarvoor geef je te weinig achtergrondinformatie.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Dit kan ook gewoon selectief mutisme zijn: "Selectief mutisme is een zeldzame angststoornis die vooral bij kinderen, maar ook bij volwassenen voor komt. Kinderen met selectief mutisme spreken niet in sociale situaties waar dit wel van hen verwacht mag worden, terwijl ze tegen mensen waar ze vertrouwd mee zijn wel kunnen spreken."
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
+ en een toevoeging: door de vraagsteller wordt een insinuatie van afwijkingen gerelateerd aan een bevolkingsgroep/ras gedaan. Uw antwoord ontkracht deze niet. Wellicht is het zinvol om ook hierop in te gaan?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
een kleine nuancering: 'freekfluweel' komt tot een relatie met cultuur in plaats van met ras.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik ga niet in op leiders en circussen, dan moet mijn antwoord maar verwijderd worden....
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Daarnaast gaat freekfluweel in op het niet praten tegen de ouders maar dat doet ze nu juist wel.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Goed antwoord, was ook t eerste waar ik aan dacht...