kan jen afvallen door te dansen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
7.1K
Ritsuka
10 jaar geleden
Dat kan, maar is totaal afhankelijk van wat je verder op een dag doet, eet en drinkt

Antwoorden (4)

Niet op zich. Maar door niet meer te eten dan jouw lichaam nodig heeft, en daarnaast als lichaamsoefening te gaan dansen (en/of andere sportieve activiteiten te ondernemen) zal je geleidelijk aan minder gaan wegen.
Amadea
10 jaar geleden
Met elk type beweging verbrand je calorieën, dus ook met dansen. Tijdens het dansen gebruik je veel spieren en inspanning, wat goed is voor de conditie, maar ook zeker voor het verbranden van die vet celletjes.

Voor dansen geldt dat je gemiddeld 444 per uur bij een lichaamsgewicht van 70KG. Voor meer informatie zie de link hieronder.

Toegevoegd na 45 seconden:
change: 444 calorieën per uur...
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Antoni
10 jaar geleden
Er ontbreekt nog een woord: Je VERBRANDT 444 calorieën per uur bij het dansen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
indeed ;) scherp!
kort antwoord:
Ja hoemeer je beweegt hoe sneller je verbrand
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Als je van plan bent iedere dag anderhalf uur te dansen dan val je inderdaad af. Maar als je bijv. één keer per week een uur streetdance doet en daarnaast één keer per week een uur klassiek ballet, val je daar niet van af, en krijg je er niet veel conditie door. Dansen bestaat namelijk uit korte inspanningen. Je doet een oefening voor een paar minuten, dan zit er een kleine pauze tussen waarin de volgende oefening wordt doorgenomen, en daarna doe je de volgende oefening. Ik kan me dus voorstellen dat je er, ondanks dat je er wat calorieën mee verbrandt, weinig van afvalt.
Nog een tip: ga niet extreem diëten en intensief dansen (of aan een andere sport doen) tegelijk, want dan is de kans dat je je tijdens het sporten niet goed gaat voelen groot. Als je toch tegelijkertijd wilt diëten, zorg dan dat je een uur tot een halfuur vóór je gaat sporten een niet al te zware maaltijd hebt gegeten.