Zowel bij een laag als bij een te hoog bloedsuikergehalte kan men in coma raken.
Opvallend verschil is de ademhaling die dieper is bij een hyper en een naat aceton ruikende adem.
In de link staan nog meer verschijnselen van een zgn. hyper.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

In ieder geval zul je veel moeten plassen en moeten drinken.
Je kunt last krijgen van een keto-acidose. Als je een bloedsuiker van 26 mmol hebt, heb je een tekort aan insuline waardoor je lichaam niet in staat is glucose te verbranden. Je schakelt dan over op de verbranding van vetten waarbij ketonen vrijkomen. Je kunt dan verzuren en een keto-acidose krijgen. Dat kan gevaarlijk zijn.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als dat langdurig zo is, ontstaat er schade aan de kleine bloedvaatjes, de nieren en de ogen.
Met zo'n hoge bloedsuikerwaarde (als die tijdelijk is), zal je je beslist niet prettig voelen: misselijk, mogelijk zelfs overgeven, wazig zien, je heel moe voelen.