Ik heb al twee weken een soort van insectenbeet op mijn rug, van wat voor beest kan dat zijn?

In het begin voelde ik vreselijke steken erin. Nu is dat een beetje weg. Maar de bult blijft maar irriteren (beetje zeurend gevoel). De spieren eromheen doen pijn. (ook stekend en een beetje branderig).

Ik ben niet in het buitenland geweest ofzo.

Toegevoegd na 54 seconden:
Het heeft wel vijf keer geprikt/gebeten, vlak naast elkaar.

3.3K

Het beste antwoord

Jee, klinkt heftig. Klinkt niet als een normale mug ofzo. Wellicht heb je een allergische reactie op de insectenbeten. Met de klachten die je omschrijft en nog na 2 weken, zou ik je zeker willen aanraden even naar je huisarts te gaan.
Ben je in de bossen geweest/ op boerderijen? Het kan een horzel geweest zijn, die geven wel nare beten. maar daar is het wel nog een beetje vroeg in het jaar voor.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Laat uw huisarts er even naar kijken, en gelijk even vaststellen of het wel of geen tekenbeet is en of de teek er nog in zit. Want de ziekte van Lime moet men niet onderschatten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
vlooienbeten kunnen ook erg hardnekkig zijn (heb je huisdieren? soms springen ze ook op ons over, als je katten hebt kun je dat nakijken door de kat te borstelen, en als er dan kleine zwarte krulletjes-vlooienpoepjes-bijzitten is het duidelijk) Hoe dan ook, met een paar dagen had het over moeten zijn, wat voor beet dan ook, dus laat het nakijken, dan is het waarschijnlijk geinfecteerd.