Let op: Startpagina GoeieVraag geeft geen medisch advies. De antwoorden en reacties zijn geen vervanging voor een consultatie bij een arts. Raadpleeg bij gezondheidsklachten daarom altijd een arts.

ik heb tinnitus maar die brom begint pas als ik een uur lig. hoe kan het stoppen als ik rechtop sta, zit? is dat wel tinnitus?

Volgens de kno arts heb ik tinnitus, niks aan te doen. Ik hoor de brom echter alleen als ik lig, na ongeveer een uur begint t. Schud ik met mijn hoofd, dan stopt de brom even. Ook stopt hij als ik ga zitten of lopen. Overdag hoor ik de brom nooit. Afkloppen.... Wat is dit?

Weet jij het antwoord?

/2500

Wel tinnitus ! Tinnitus is een verzamelnaam voor diverse geluiden in het oor . Die door verschillende oorzaken zouden kunnen ontstaan . In jouw specifieke geval denk ik dat het bij jou GEEN Ménière is maar mogelijk edn doorbloeding probleem !?! Er zijn ook soms schildklier problemen . Of het zgn brughoofd gezwel ( GEEN kanker ) vraag een second opinion aan . En ga naar een academisch ziekenhuis als je twijfelt aan de juiste diagnose . Hoe werkt het . Je gaat naar je huis arts en vraagt een second opinion door een academisch ziekenhuis in je regio . Succes. .

Je hebt verschijnlijk wel tinnitus. Tinnitus zijn phantoom geluiden in gehoor, je hoort geluiden die niet in de omgeving zijn. Het geluid kan erger worden als je in een stille ruimte zit en niks om handen hebt. Het kan zijn dat je overdag genoeg te doen hebt dat je het bijna niet door hebt dat het gebrom aanwezig is. Tinnitus is bij de ene persoon erger dan de ander, sommige mensen horen het overal boven uit bij de ander is het geluid minimaal. Ook verschillende de geluiden van persoon tot persoon de ene hoort een piep de ander een brom of een combi van beide. Tinnitus is niet altijd het gevolg van gehoorbeschadiging. Het kan verschillende oorzaken hebben, zoals een klap tegen het hoofd, een verstopte buis van eustachius enzovoort. Twijfel je of de diagnose en of er wel wat aan te doen is (soms is er wel wat aan te doen). Vraag een secend opion aan, bespreek dit met je huisarts.