Een navelbreuk wordt veroorzaakt door open gaan van de buikvlies. Dus een beukwand, wat gescheurd is, is een navelbreuk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

jazeker.
bij katjes met een navelbreuk kunnen de darmen naar buiten stulpen, dus het buikvlies is op die plaats niet intact.
Rieneke1
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heeej rrrrrrrrieneke hoe gaat het met de kattenpsychologenpraktijk?
Rieneke1
13 jaar geleden
slecht jammerrrr, de baasjes zijn te eigenwijs ;)
Als het bij de navel is wel, anders is het een buikhernia (zoals bijvoorbeeld een liesbreuk). ik heb het ook gehad (navelbreuk bij mijn geboorte) en er nooit last van gehad totdat ik flink last van overgewicht kreeg. Toen werd de breuk erger en begon het erg pijn te doen. Ik moest van de chirurg in het ziekenhuis eerst twintig kilo afvallen.
Dat is me gelukt en ben ik geopereerd. De operatie viel me 100% mee. En ik kon dezelfde dag al naar huis.
Ze hebben mijn navel opnieuw geconstrueerd en over de breuk onderhuids een soort matje gelegd. Ongeveer zoals een fietsband geplakt wordt.
Nooit meer wat gevoeld en mijn buik ziet er weer netjes uit.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een buikwand scheurt niet zomaar open tenzij er een breuk is van een vers litteken van een operatie. Wat wel gebeurt is dat bv. een lieskanaal verwijd of het gebied rond de navel een zwakke plek heeft waardoor het weefsel en buikvlies door de breuk onderhuids naar buiten kan komen