Let op: Startpagina GoeieVraag geeft geen medisch advies. De antwoorden en reacties zijn geen vervanging voor een consultatie bij een arts. Raadpleeg bij gezondheidsklachten daarom altijd een arts.

Opereren of niet? Heb een kleine klaplong en loop hier inmiddels meer dan een jaar mee.

Ik heb een kleine klaplong. Loop hier nu al ongeveer anderhalf jaar mee. Mijn longarts heeft vandaag een nieuwe thorax foto gemaakt en kwam met het voorstel om op korte termijn mijn long te willen plakken. Dan was ik van het probleem af. Echter kan ik ook kiezen voor rust daar zou het ook mee over moeten gaan. Wat vinden jullie? Wat is wijsheid? Ik zit echt te dubben wat de beste oplossing kan zijn.

Weet jij het antwoord?

/2500

Ervan uitgaande dat de arts beide alternatieven als even risicovol en dezelfde kans van slagen geeft, zou ik je aanraden te doen waar jij je het beste bij voelt. Als je de rust ook kan nemen, ivm werk, en ietwat negatief tegenover een operatie staat raad ik dat aan. Wil je echter een snel herstel dan is de operatie meer geschikt, maar kies vooral waar jij je het best bij volgt.

mijn mening, laat je opereren. het is geen super grote ingreep en je bent snel van de pijntjes en kortademigheid af. als je wacht tot het vanzelf genezen is kan je weer een hele tijd verder zijn. succes

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100