Ben je 's avonds dikker dan 's morgens?

Ik weeg 's avonds ongeveer 800 gram meer dan 'morgens. Dit is oke, maar kan het ook dat je er 'avonds echt dikker uitziet dan 'morgens? Mijn buik is in de avond namelijk een stukje dikker dan 's morgens. Hoort dat erbij? Alvast bedankt voor het advies

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
7.2K
Ritsuka
4 jaar geleden
Niet zo vaak op de weegschaal staan, het klinkt alsof je obsessief bent over je gewicht/figuur.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
@Ritsuka
Geen oordeel vellen over iemand die een vraag stelt.

Antwoorden (2)

mijn ma zei me altijd dat ik me in de ochtend moest wegen, omdat je eten een paar uur de tijd nodig heeft om te zakken. Daarmee zou je dus s'avonds meer wegen dan in de ochtend.
4 jaar geleden
Het is normaal, dat je 's-avonds wat zwaarder bent dan in de ochtend. Voor veel mensen zit er een verschil in van tussen de 0,8 en 1,2 kilo. Gedurende de nacht val je af, omdat je vocht verliest; enerzijds door het (ongemerkt?) zweten, anderzijds door naar de WC te gaan.
Dat je het idee hebt, dat je buik in de avond ook een beetje dikker is, komt vooral doordat je buik rondom de darmen wat meer vocht vasthoudt in de lymfeklieren. Dat vocht raak je kwijt, maar doordat tijdens het slapen je buikspieren ontspannen kan het ook zijn, dat je in de ochtend meent dat je buik iets dikker is. Als je na het opstaan voor de spiegel je buikspieren aantrekt merk je dan ook niets meer van dat tijdelijke buikje.
Het blijven echter marginale verschijnselen waar jij je nooit druk over hoeft te maken.