Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Krijg je gelijk bij een echo in het ziekenhuis te horen of het goed is / of er iets te zien is?

Persoon moet voor echo ( voor buikklachten) naar het ziekenhuis, Houden ze eerst stil of zeggen gelijk of ze iets zien?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
13.8K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (4)

In sommige gevallen kan een dokter je misschien meenemen naar zijn kantoor (als er iets aan de hand is). Stel je hoort dat een ernstige ziekte hebt, dan kun je flauwvallen van de schrik. Daarom wordt een dokter geleerd om mensen te vragen om te gaan zitten als ze zoiets vertellen.

Ikzelf heb ooit een echo gehad om te kijken of ik een klaplong had. Hier kreeg ik direct te horen dat dit niet zo was. Het zal waarschijnlijk liggen aan de resultaten die de echo opleveren.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De persoon die de echo maakt is weer iemand anders dan de behandelende arts waar je moet komen voor de uitslag,dus ik denk niet dat je gelijk de uitslag krijgt,meestal moet je terug komen bij de arts voor de uitslag omdat deze hem eerst moet bekijken voordat je de uitslag krijgt en hier kan wel even wat tijd overheen gaan.

Toegevoegd na 1 minuut:
Of je wordt als er iets is,eerder opgeroepen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als er niets aan de hand is zal men het waarschijnlijk wel direct meedelen.
(Lees meer...)
fremar
12 jaar geleden
Het is wel lang geleden maar ik kreeg een keer een echo omdat er iets met mijn buik niet in orde was. De echo werd gemaakt door een radioloog en ik moest 14 dagen op de uitslag wachten want die mag een radioloog niet vertellen. Er bleek inderdaad iets goed mis en toen lag ik ook binnen een week in het ziekenhuis voor een operatie.
(Lees meer...)
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding