''Gepland'' of ''spontaan'' in slaap vallen ; heeft dit invloed op het kwijlgedrag?

Wat mij opvalt; Als ik van plan ben om te gaan slapen en ik ga er rustig voor liggen etc net zo lang tot ik in slaap val, hoef ik nooit tot zelden te kwijlen, als ik echter een boek aan het lezen ben ofzo en ik val hierbij spontaan in slaap, terwijl dit niet de bedoeling is wordt ik wakker met een mond die nat is van het kwijl en een lekkere plek op het kussen.
Lekker smakelijk maja het is nou eenmaal een feit dat dit zo is.

Hoe komt dit? Zit het hem in het onvoorspelbare? Of komt dit door iets heel anders? Komt het bekend voor?

Ik heb ook nog zitten denken dat ik gewoon altijd kwijl, maar ik bij een geplande slaap langer slaap en dat als ik wakker wordt dat het kwijl dan al is opgedroogd. Maar ik wordt vaak na een uurtje wel weer wakker en dan heb ik het niet, dus dat is het ook niet...

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.8K

Het beste antwoord

Zeker is er verschil in hoe je in slaap valt. Als je 'bewust' in slaap valt, ben je er op voorbereid en heb je je houding ontspannen en bewust aangepast. Val je spontaan in slaap, heb je daar geen tijd voor gehad en heb je eerder 'last' van bijwerkingen zoals een stijve nek of kwijlen. Bovendien zul je minder uitgerust zijn als je niet bewust in slaap valt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Het ligt aan de houding... Las je een boek, dan lig je met je mond tegen het laken en dan kwijl je, altijd is dat...
Log je op je de rug dan kwijl je ook, maar dan loopt dat naar de keel en slik je door op gezette momenten...
De lengte doet er niet toe... De intentie voor het slapen doet er niet toe... De houding die telt...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ligt misschien aan de inhoud van je boek ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik herken het wel. Als ik even een dutje op de bank doe merk ik vaak dat het kussen nat is. Als ik in bed slaap merk ik dat zelden. Geen idee hoe dat komt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hier lijkt me niets mis mee en je bent zeer zeker niet de enige die dit heeft...

Wanneer je lichaam in ruste is ontspand het alle zogenoemde gecontroleerde spieren. Dus ook je mond- en kaakspieren. Hierdoor van je mond open en kun je gaan kwijlen op je kussen/laken. Hier is echt niet mis mee...

Ga er maar van uit dat de helft van de wereldbevolking dit heeft...