Waar vind ik een kussen/"wedge" voor onder mijn knieën, als ik in bed lig?

Ik heb een versleten heup, en kan geen pijnloze slaaphouding vinden..
Een tijdje geleden heb ik een MRI scan gehad, waarbij een soort kussen/"wedge" van schuimrubber onder mijn knieën werd gelegd.
Dit lag zeer comfortabel. (ik lig dan op mijn rug, in een zithouding)
Thuis heb ik geëxperimenteerd door een hoofdkussen onder mijn knieën te leggen, maar dit werkt niet goed.
Waar kan ik zo'n kussen kopen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
4.9K

Het beste antwoord

Bij de thuiszorg winkel. Google maar eens.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

27 mei 2013 lagen er twee bij de Lidl, zeer tijdelijk in assortiment maar vaak goedkoop.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bijv via deze site: http://www.shopwiki.nl/l/kniekussen
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Probeer anders eens een voedingskussen...die zijn vaak vrij stevig en dat is ook erg fijn! Daarnaast heb je die erg variërend qua dikte.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Kniekussen Orthocor, Zeer geschikt voor mensen die graag op hun zij slapen: het kniekussen, ook wel beenkussen genoemd, van traagschuim zorgt voor een heerlijke ondersteunende en ontspannen slaaphouding. Doordat het kniekussen ervoor zorgt dat beide benen recht liggen ten opzichte van het bekken zullen de wervelkolom en het bekken in een gezondere houding liggen. Hierdoor helpt het kussen pijn en druk op uw onderrug, heupen en knieën te verminderen. Het kniekussen vormt zich naar de vorm van uw lichaam omdat het gemaakt is van hoogwaardig traagschuim.

Kortom een revolutie in zorg en comfort van de rug, heup en bekken tijdens het slapen.

Een veel gehoorde klacht bij kniekussens is, dat het niet stabiel blijft liggen tussen de benen. Daarom heeft dit kniekussen een unieke ergonomische vorm die het kussen in de juiste positie houdt.

Kniekussen te gebruiken bij onder andere:
- slaapklachten
- bekkeninstabiliteit
- heupklachten
- heupoperatie
- ischias
- pijnlijke kniegewrichten
- reuma/reumatische artritis
- rugpijn

Eigenschappen van het kniekussen
- ontziet en ontlast de kniegewrichten
- het traagschuim vormt zich door uw lichaamswarmte exact naar uw lichaam zodat drukpunten worden voorkomen
- corrigeert de houding van uw benen ten opzichte van uw bekken en onderrug
- biedt zachte ondersteuning voor knieën en benen
- comfortabeler nachtrust voor patiënten met rugpijn

Hoes: Standaard geleverd inclusief 1 hoes gemaakt van zacht katoen met fleece;
Afneembaar en wasbaar

Maat:
Afmeting: ca. 25 breed x 20 lang x 14cm hoog op het hoogste punt en 7cm op het laagste punt.

Toegevoegd na 1 minuut:
De beste orthopedische kniekussens koop je online bij Orthocor.nl.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Een kniekussen helpt inderdaad, heb deze onlangs aangeschaft en heeft me veel geholpen.. Ik zie dat de link van Pelle het niet meer doet, ik heb mijne destijds via www.kniekussens.nl besteld..