Waarom snijd je het bitter-middelste uit de witlof? wat gebeurt er als je het wel eet?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
13.2K

Het beste antwoord

Dat hoeft niet meer vertelde ooit mijn groenteman.
Vroeger was de pit erg bitter maar de witlof van nu is in zijn geheel prima te eten. Ik snij dus de pit er al lang niet meer uit en eet lekker alles op, niks mis mee.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
klopt. Net als de spruitjes, die zijn ook niet meer bitter.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hhhmmm, en lekker die spruiten!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
kan ik mooi gewoon alles van de lof eten, mmmm

Andere antwoorden (6)

Je snijdt het eruit omdat dat het meest bittere deel van de witlof is. Je kunt het wel eten, maar het is niet lekker.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je schrijft hetzelf al, of vraagt het al, het bittere gedeelte........
het is dus bitter en is niet lekker als je er niet van houdt.
mijn man is er verzot op en eet het rauw, dus overkomt je niks.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik snij het nooit weg en eet het gewoon. Heeft met een stukje smaakontwikkeling te maken. Ik vind een stukje bitter namelijk op zijn tijd erg lekker. Moet wel zeggen dat ik toen ik jonger was het niet zo wist te waarderen. Mijn smaak heeft zich dus kennelijk ontwikkeld.
AlphaLimaSierra
13 jaar geleden
Vroeger werd witlof wel eens zeer bitter gevonden, en werd de kern eruit gesneden. Sommige mensen, vooral kinderen, houden niet van deze bittere smaak van witlof. Er zijn tegenwoordig (2005) witlofrassen die niet of bijna niet bitter zijn. Andere mensen houden juist erg van de bittere smaak van witlof. In rauwe witlof komt de bittere smaak niet naar voren. Er is niks mis mee om het bittere uit witlof te eten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is bitter (minder dan vroeger) en soms is het nogal stug.
Als je het wel eet, proef je meer van de witlofsmaak :-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er gebeurt dus helemaal niets,lekker opeten dus!