Je zegt in een reactie 'voor de boezem'- nee, je borsten zullen er niet van groeien.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Ja, ik heb het eens aan mijn paard gevoerd / gegeven ter bestrijding van slijm / hoesten. Buiten dat ze het heel lekker vond, hielp het voor geen meter!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
en ik geloof zelfs als het paard drachtig is het geeneens mag, toch? Bij de onze was dag en nacht buiten, toen het weer meezat de beste oplossing!
Fenegriek helpt ook niet als je paard al hoest.. Dat geef je preventief of aan een paard wat altijd last heeft van de luchtwegen.. Het verzacht vooral.

Toegevoegd na 24 minuten:
Oepsss ik bedoel dus foenegriek.. Dat word veelal in poedervorm aan paarden gegeven..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Fenegriek (Trigonella foenum-graecum) is een kleine éénjarige plant die in Zuid-Europa in het wild voorkomt. De zaden met actieve stoffen bevinden zich in lange, gebogen peulen. Deze springen open als ze rijp zijn.

Fenegriek wordt vooral ingezet:
- ter bevordering van je eetlust
- om je mogelijk minder winderig te laten zijn
- wanneer een platte buik wenselijk is
- om gewichtstoename te bevorderen.
Kijk verder naar de vermelde bron, ik persoonlijk heb er geen ervaring mee, succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als ik heel erg last heb van een neus die verstopt zit/erg verkouden ben etc. drink ik veel fenegriek thee. Dit werkt prima!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Of het werkt kan ik niet onderbouwen, alleen maar zeggen dat het mij helpt tijdens de menstruatie geeft mij dit verlichting. Ik maak er altijd thee van, het is niet mijn lievelings thee, maar het effect is zo goed bij mij dat ik het wel drink. Mijn recept:

1 liter water
1 cm gemberwortel
1 theelepel fenegriekzaad
1 theelepel hele zwarte peperkorrels

Doe alles samen in een pan en breng het geheel aan de kook. Laat het mengsel 3 minuten koken. Zeef nu de thee. flink wat honing erbij en klaar.

Wie overal moet zijn, is nergens.........