Hoe komt de BigBazar aan de leeftijd van 14 jaar voor het kopen van sterretjes? (vuurwerkdingen)

Vanmiddag bij de Big Bazar wilde een kind van een jaar of 10 een pakje sterretjes of feestfonteinen kopen, kosten 1 euro.
De juffrouw achter de kassa zei dat ze dat niet mocht verkopen, want je moest 14 jaar zijn.
De man die na haar kwam (blijkbaar een kennis) kocht toen dat pakje voor dat kind............Dus dat schiet niks op.
En kinderen onder de 14 jaar kochten wel pakjes aanstekers. Dat mag blijkbaar wel.
Op de site van de Rijksoverheid worden leeftijden genoemd van 12, 16 of 18 jaar, maar geen 14.
http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/vuurwerk/vuurwerk-kopen

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
9.4K

Het beste antwoord

Een winkel mag ook zijn eigenbeleid voeren. Dus als de directie vindt dat het in het belang van het kind en de omgeving, anders moet. ( de norm aanscherpen) dan mag dat. Ze mogen niet tegen de wet in, dus een lagere leeftijd kiezen.